Nagellacksbox

Idag köpte jag en box till mina nagelgrejer. Det fick inte plats i min låda längre, så behövde något lite större att ha det i :))
Boxen är köpt på Jula för 199kr.

Som ni ser gillar jag nagellack och glitter :P Har ca 100 nagellack, ca 70 burkar med glitter i olika färger och storlekar, 23 hjul med pärlor och fimo-dekorationer, 21 konadplattor, 18 stripe tape m.m..
Det mesta glittret, dekorationerna och några nagellack är köpt på ebay, väldigt bra och billigt :))

22 Augusti 2012

Vårat plan skulle gå klockan 7 på morgonen, så ca halv 5 började vi åka mot Landvetter flygplats. Planet var faktiskt i tid denna gången! Vid ungefär 15.30 var vi framme på hotellet. Fick rummet bredvid det som jag hade när jag var där för två år sedan. Vi packade upp lite och gick ut för att kolla runt på området och hitta någon bra supermarket. Tycker Side är ett mysigt ställe, speciellt den strandpromenaden som går in till stan.
Lite senare gjorde vi oss iordning för att gå ut och äta middag. Vi gick in till stan och åt på en restaurang vid havet. Sedan gick vi tillbaka till hotellet och satte oss i restaurangen där och drack var sin drink :)) Väldigt gott!
Jag har inte fotat speciellt mycket under resan. Det var lite jobbigt att släpa med sig en stor kameraväska hela tiden, så jag har tagit en del bilder med mobilen också. Märkte att min nya Samsung Galaxy S3 har en rätt bra kamera :P Bara bilden med solnedgången är tagen med min riktiga kamera här under.

Pina Colada :))

Katten satt på marken, så jag reste mig upp för att fota den. Men den hoppade upp och tog min plats ist ;o

Hemma igen

Igår kom jag och Tobias hem från Turkiet. Har varit en bra vecka i Side. Riktigt varmt var det så det blev mycket bad i havet. Blev lite shopping också. Tycker det är kul när det är så billigt där :)) Har inte fotat speciellt mycket för jag orkade inte ta med mig kameran hela tiden, men jag märkte att min nya mobil har ganska bra kamera :P Kommer komma upp en del bilder iaf, både här och på instagram (stargirlphoto).

Här är en bild som jag tog när vi var nere och badade i solnedgången en kväll :)) Riktigt härligt var det!

Turkiet imorgon

Har inte skrivit att jag och Tobias har bokat en resa till Turkiet, Side. Samma ställe som jag var på för två år sedan, samma hotell också. Tyckte det var väldigt bra och typ alla andra hotell i Side ligger så långt från stranden. Väskorna är typ helt packade nu och imorgon klockan 7 på morgonen ska planet gå. Kommer bli härligt :))

Tror inte att jag uppdaterar bloggen något under veckan, men jag skaffade Instagram nu när jag köpte ny mobil. Där kanske det kommer upp något om jag hittar nåt internet :P Stargirlphoto heter jag där.

En bild som jag tog i Side för två år sedan..

Borås Djurpark IIII

Nu en månad senare lägger jag upp dom sista bilderna från Borås djurpark :P
Fotade när tigrarna fick mat..

Skrattande hyenor? :P

Var ett staket ivägen här, därför är en del av bilden randig :P

Två bilder

Två sista bilder från 21 Juli..
Lupiner är så fina. Synd att jag inte hann fota sånna mer i somras än denna dagen.

Samsung Galaxy S III

Köpte en ny mobil idag. Min HTC Desire funkade knappt längre. Batterit laddar ur med en gång när man använder den, även om den är helt fulladdad. Varit så i flera veckor nu (väldigt jobbigt) och jag kände för att köpa en ny (HTC:n har jag lämnat in på lagning, så den får jag sälja eller något sen). Jag köpte en Samsung Galaxy S III, en vit. Tyckte först att den var lite för stor, men jag har alltid mobilen i väskan ändå och jag kommer antagligen vänja mig vid den, så det fick bli en sån iaf och jag är nöjd :)) Skärmen är stor och bra så bilderna ser väldigt bra ut på den :P
Härligt att ha en mobil man kan använda utan att tänka på att sätta i laddaren först :P

Vattenfall i Gräfsnäs

Två bilder till från 21 Juli.

Två år <3

13 Augusti för två år sedan blev det jag och Tobias <3 Det firar vi med att gå på bio :))
Bilden här under gjorde jag då nångång också.

Flying Butterflies

Jag tog cykeln idag och cyklade längs vägen vid havet vid Askim och Hovås. Väldigt härligt. Har inte cyklat på länge. Stannade vid ett ställe där jag såg massa fjärilar flyga runt bland lite gula blommor i vägkanten. Jag satte mig där och fotade ett tag innan jag vände och cyklade hem igen :))

Här satt jag och fotade fjärilar :))

Detta är typ det närmaste jag kan gå med mitt Tamron 90mm 2,8 macro. Obeskuren bild.

Försökte få flygande fjärilar på bild. Inte det lättaste kan jag säga :P

Kamera

Från 21 juli, samma dag som bilderna i förra inlägget jag la upp. Tobias fotade ett vattenfall i Gräfsnäs :)) Mina bilder på vattenfallet kommer en annan gång.

21 Juli 2012

Har lite bilder som jag inte lagt upp från när jag och Tobias var hemma hos hans föräldrar för några veckor sen. Vi åkte ut med bilen på dagen och fotade lite :)) Har redigerat några av dom bilderna nu.

Kom in lite sand i skorna när man gick upp för dom sandhögarna :P

Lite nytt

Skrev för ett tag sen att vi håller på att göra om mitt rum. Målat om och bytt golv. Det mesta är klart, men inte allt. Ska lägga upp bild när det är helt klart någon gång. Har iaf satt upp några nya hyllor och tavlor som jag blev väldigt nöjd med. Det tänkte jag lägga upp bild på nu iaf :P
Sedan har jag gjort om lite i bloggen. Har ju haft problem med kodmallarna ett tag, men jag gjorde om lite i min testblogg och bytte ut hela kodmallarna här, så nu syns dom grejerna längst ner i menyn igen :)) Har också löst problemet med att jag inte kunde dela upp menyn i flera boxar! Vet inte hur mycket jag försökt med det sen jag bytte till denna designen för längesen. Var en kod som satt på fel plats. Av en slump testade jag att flytta på den och det funkade :D Mitt arkiv började bli lite långt också, så det kortade jag av, bytte ut och la till bilder och sådär. Ska fixa lite mer med designen en annan gång.

Var väldigt svårt att välja ut bilder :P Fotoremsan har jag haft länge, bara att jag inte hade satt upp den på väggen förrän nu. (Ska byta ut dom bilderna när jag orkar)
Blev en fin objektivhylla :))
Från vänster: Nikon Speedlight SB-600, Nikon 50mm 1.4, Tamron 90mm 2.8 macro, Nikon 85mm 1.8, Tamron 10-24mm, Nikon 18-135mm. (Mitt Nikon 35mm 1.8 har jag fotat med, så det är inte med på bilden)

Borås Djurpark III

Fler bilder från Borås Djurpark. Vargarna var roliga denna gången. Dom brukar ju för det mesta hålla sig inne i skogen, men nu var dom väldigt nära och lekte.

Lite synd med rörelseorskärpan här ;o