December sunset

Nikon D800 / Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR
 
Idag har jag varit hemma och pluggat lite. Har bland annat gjort en uppgift tills på fredag då vi ska visa upp något som vi skapat själva som förmedlar en känsla. Så jag har fixat ihop en bild till det (såklart :p), men den bilden kommer jag inte visa förrän efter jag har haft min lektion på fredag. 
 
Redigerade också en till bild från den dagen jag och Elton cyklade till havet. Var ju en sån fin solnedgång, så tyckte att en bild till från det kunde få komma upp på bloggen :P 
Tycker ni att det ser lite grått ut i vissa delar av bilden? På min mobil såg det ut så, men min dator har väldigt starka och fina färger. Svårt att redigera bra när allt visar olika, det kanske ser helt knäppt ut för er haha.. 

Så vackert!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Det ser inte grått ut. Det ser WOW ut! :)

Svar: Vad bra! Tack! :))
Johanna Fåglund

Wow! Vilken otroligt fin bild! :o

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

återigen ett stort WOW på dina bilder och dess färger!

Svar: Tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Åh så vackert! :)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Åh men wow. Verkligen helt fantastisk bild, så vackert!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

så fin bild! älskar fåglarna som flyger :)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Jättefin bild! :)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Jag ÄLSKAR alla dina bilder men förstår verkligen inte hur du både kan ha skärpa och mer eller mindre ickebrusiga bilder. Mina bilder kan vara "brusfria"på datorn men så fort man laddar upp dom på bloggen så blir de brusiga om jag lagt på skärpa och annars i oskärpa. helt i extas!! haha

Svar: Tack så mycket! :D Jag tyckte inte att dina bilder såg brusiga ut :p Jag gör såhär när jag ska ladda upp på bloggen: Först förminskar jag bilden till den storleken som mina bilder är här, efter det använder jag "smart sharpen" när jag lägger på skärpa, radius brukar vara på 2 nu när bilden är så liten och amount lite olika beroende på hur mycket skärpa som behövs. När jag ska spara klickar jag på "save for web & divices". Då förlorar inte bilderna så mycket i kvalitet när man sen lägger upp dom :)) Hoppas det var till någon hjälp.
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: