Vintergatan och en meteor

Som jag skrev igår åkte jag ut med Lisa och Johanna på kvällen och skulle kolla efter norrsken. Det stod att det kanske skulle kunna synas här nere, men det var inte mycket vi såg, en svag grön nyans i horisonten bara som kanske kan vara norrsken. Men vi satt kvar ändå och tittade på stjärnorna istället.
Meteorregnet skulle ju egentligen vara slut hade jag läst, men vi såg flera stycken! En var riktigt stor! Den lyste upp allting som om det var någon som kom med helljus mot oss (fast från himlen :p), det var riktigt häftigt! Min kamera var riktad mot norr, och såklart kom den på ett helt annat ställde, så det var synd. Jag fick ändå med en meteor på bild, lite större än sist, men inte i närheten av den jättestora. 
Det drog in moln medan vi satt där, men dom försvann lika snabbt som dom kom som tur var :p Så jag passade på att fota vintergatan åt andra hållet istället för det jag fotade åt sist och jag tycker det var mycket finare (den gick som en båge rakt ovanför). När vi var där i fredags kunde jag inte fota denna sidan eftersom det var massa moln framför då. 
Även om det inte blev något norrsken, så blev det en bra kväll ändå :)) 
 
Nikon D800 / Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR

Dör lite av dina bilder för dom är så fina :D Första bilden är underbar!

Svar: Åh, tack! Fast dö inte :p
Johanna Fåglund

otroligt fint :)

Svar:
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: