Perseiderna

Igår natt gjorde jag ett nytt försök att fota meteorregnet Perseiderna. Var ju ute natten till i torsdags, men det det blev inga bra bilder då. Himlen var lite för ljus och vi kunde inte stanna så länge. 
Igår åkte jag med Lisa och Johanna (dom jag var ute med och fotade norrskenet i våras på samma ställe), denna gången lite senare så himlen var helt mörk när vi kom fram. Vi såg flera stycken med en gång när vi kom ur bilen innan vi ens hade hunnit komma bort till platsen där vi skulle vara. Vi låg där och tittade upp på himlen samtidigt som jag tog bilder och vi såg rätt många, ungefär lika många som jag såg i onsdags tror jag, men inte lika starka som då. Det kom in rätt stora moln (även om det stod att det skulle vara 0% moln under natten ;o) så vi åkte efter en timma igen, men det kändes rätt lagom med en timma ändå. 
Det var bara en som ville komma med på bild, men det är ju bättre än sist i alla fall, så jag är nöjd med bara en :p Dom är ändå häftigare att se på riktigt än på bild. :))
 
I mitten till höger kom det med en meteor. Nära att den inte skulle komma med :p 
 
Och en beskuren del av bilden ovanför för att se lite bättre :p 
 
Nikon D800 / Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR

Första bilden är ju bara så magisk!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Fin bild ju häftigt att se det missade det totalt :(

Svar: Tack! :)) Vad synd! :/
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: