Norrsken - 16 April 2015

Nu har jag redigerat lite bilder från andra kvällen jag fotade norrsken för nästan två veckor sen. Har ju bara visat en bild från när vi var ute på kvällen. 
Denna gången åkte vi ut till havet för att få bättre utsikt mot norr, det var ju så mycket skog ivägen där vi var kvällen innan, så detta var mycket bättre. Vi kom dit lite tidigt för det var fortfarande ganska ljust när man fotade med längre slutartider, men man såg ändå lite av det lila på himlen från norrskenet. Vi gick runt lite och kollade efter bästa stället att stå på och hittade ett bra till slut. Efter ungefär en halvtimma hade det blivit mörkare och man såg norrskenet lite mer och det blev bara tydligare och tydligare hela tiden. Man såg det mycket bättre än kvällen innan, fast det var inte lika mycket lila nu som det var då. 
Klockan var 22.30 när vi kom fram och 00.00 när vi åkte därifrån. Ville egentligen inte åka då för man såg det så bra, men jag var sjuk och hade feber och det var jobb för vissa dagen efter och så. Bilderna blev ändå ganska likadana. Men det var kul att ha fått fota det två kvällar i rad i alla fall! Hade ju bara fotat det två gånger innan detta, så nu blev det dubbelt så många gånger helt plötsligt :p Har ännu fler bilder som jag ska visa, men det kommer en annan dag.  
Sen gjorde jag ju en timelapse från balkongen när jag kom hem också :)) 
 
Från början såg man inte så mycket, lite för ljust fortfarande. 
 
Men efter en halvtimma blev det bättre :)) 
 
Efter en timma från att vi kom dit såg det ut såhär. 
 
Och här sitter vi tre. Johanna, Lisa och Johanna (jag) :)) 
 
Nikon D800 / Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR

så fina bilder

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Jätte vackra bilder :-)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Sjukt fina bilder! :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Gud så fina bilder!
en liten fråga, hur tar du dom? haha :)

Svar: Tack så mycket! I min fototips-kategori har jag ett inlägg om hur jag fotar stjärnor. Jag har gjort på typ samma sätt när jag har fotat norrsken :))
Johanna Fåglund

Åh vad vackra bilder :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: