Frågor

Hittade en lista med frågor som jag tyckte var bra. Får ofta flera av dom här frågorna så jag tänkte svara på dom och lägga upp här. Har ni fler frågor eller något ni undrar över, så är det bara att fråga på, så ska jag svara på dom också :))
 
Systemkamera eller kompaktkamera? Systemkamera
Vad har du för kamera? Nikon D800, Nikon D80 och Canon Poweshot G9
Fotar du med Raw eller JPEG? Båda, lättare att kolla igenom bilderna i JPEG, men redigerar RAW-filerna
I vilka lägen fotar du? Alltid manuellt
Vad är roligast att fotografera? Jag gillar mycket, men mest natur och landskap. Människor tycker jag är kul också, speciellt ute i naturen.
Hur många objektiv har du? 8, men använder inte alla. Ska nog sälja några snart.
Föredrar du fasta eller zoom objektiv? Fasta
Har du tappat bort något objektivlock? Nej
Vad blir ditt nästa inköp? Har inte något planerat än
Har kameran något namn? Nej, tycker inte om namn på kameror
 
BILDBEHANDLING  
Vad har du för photoshop? CS5
Hur redigerar du en bild? Olika beroende på hur bilden ser ut och hur jag vill att den ska bli. Men har ett inlägg här där jag gjort en beskrivning på hur det kan se ut när jag redigerar.
Vilket format sparar du i? JPEG
 
ÖVRIGT
Har du varit på något fotouppdrag? Ja, flera. Sen jobbar jag som produktfotograf också vid sidan om mitt företag.
Har du sålt bilder? Ja
Vad blir ditt nästa fotouppdrag? Har en fotografering inbokad på måndag
Kommer folk fram till dig och frågar om du säljer bilder? Det har hänt
Nu är det sista frågan, tycker du att du är en bra fotograf? Ja, jag gillar det jag gör och det verkar en del andra också göra :))
 

Snor listan :D

Kul läsning ! :)

Bra lista med bra svar :)
om du ska sälja objektiv, kan du hojta till för jag letar just nu efter bra objektiv till min kamera.

åh vad fina bilder!

Jättebra lista ju!


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: