Norge 2013 - På vägen upp II

Här är andra delen från bilresan upp till Geiranger. Vi tog en färja över Sognefjorden och sen körde vi vidare bland bergen. Vi körde ju typ samma väg som vi gjorde förra året så vi stannde vid samma glaciär som vi gjorde sist också. Det fanns en väg som gick fram till den som vi inte körde in på förra året, men det gjorde vi nu. Det var väldigt häftigt faktiskt. Var som en sjö nedanför med riktigt turkost vatten, såg ut som en stor pool typ. Vi hade nästan 4 timmar kvar att köra så vi fick fortsätta så det inte skulle bli för mörkt innan vi kom fram. Någon gång i slutet åkte vi upp för ett berg och hamnade mitt i dimman, man såg nästan ingenting framför sig. Det var lite läskigt när man åkte på vägar med stup vid sidan om :P Vi kom iaf fram till våran camping närmare 10 på kvällen (vi hade börjat åka klockan 6 på morgonen). Fixade iordning i rummet och sen tog vi några kvällsbilder ut över Geiranger. Sen fick vi äntligen sova :))
 
Detta var bara början på resan. Vi har hunnit med mycket på dom här dagarna. Haft både soligt och regn, gått upp för ett berg i två timmar, stått ute i mina pyjamasbyxor och fotat mitt i natten, blivit höjdrädd (även om jag inte är det vanligtvis), gått i en kolsvart grotta, fotat något jag alltid velat fota. Ja, det kommer komma massa fler bilder :P
 
Från färjan var det fin utsikt :))
 
Tror att Tobias har fotat denna bilden med min kamera medan jag körde.
 
Här är glaciären. Lite mindre snö och is än förra året, men då var vi ju där i maj.
 
Vattnet<3 Man ville bara hoppa i, men det var inte så varmt ute och i det vattnet hade det nog inte varit så varmt heller :p
 
Och en bild på mig. Höll precis på att tappa balansen när Tobias tog bilden :P
 
Sen kom det får springandes.
 
Så fint det var med solstrålarna här, men det var svårt att fota :p Man ser dom lite vid det vänstra berget iaf.
 
Ser så mesigt ut på bild, men det var riktigt fint :))
 
Kossorna gillade att stå vid vägen också. Fick mördarblicken av den ena ;o 
 
Här stannade vi på ett till fint ställe. Började bli lite mörkt då också, så skulle vi upp i dimman sen.
 
Mycket mer än såhär såg vi inte på ett tag, men det blev bättre när vi kom ner under dimman igen :)) 
 
Och sista bilden från första dagen :)) Även om det är kul att åka bil i Norge var det härligt att äntligen vara framme.

Herregud så vackert & underbara bilder! Blir alltid så sugen att bara ta bilen och dra till Norge när jag ser dina bilder, bor ju väldigt nära så borde egentligen åka :P

Svar: Taack :)) Det borde du verkligen göra någon gång!
Johanna Fåglund

Riktigt fina bilder! :D

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Jätte fina bilder :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

hjälp såfint!

Svar: Ja, det är riktigt fint där!
Johanna Fåglund

Jätte fina och härliga bilder! :D

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Sv: Tack detsamma! väldigt nöjd med den faktiskt :)

Grymma bilder du har tagit!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Otroligt landskap som du lyckas fota otroliga bilder på :D

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Så fina bilder :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Superfina bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Vilka underbara bilder! Det är ju så fint i Norge :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Åh, Norge är så underbart! Brukade tillbringa mina somrar där, fast i Jevnaker i Norge

Svar: Vad roligt! :))
Johanna Fåglund

Herregud så vackert! Jag måste åka till Norge någob gång alltså x)

Svar: Gör det :))
Johanna Fåglund

Går inte att säga annat än WOW! Dags att besöka Norge

Svar: Haha ja, gör det :P
Johanna Fåglund

Nu vill jag också bila i Norge! Det var så väldigt vackert!

Svar: Du får göra det någon gång :))
Johanna Fåglund

Härliga bilder, jättefina! :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Du tog så många fantastiska bilder i Norge! Och grattis till den fina bloggen!

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Gud så vackert! Norge är så fantastiskt vackert! :)

Svar: Ja, det är det! :))
Johanna Fåglund

Fantastiskt vackert!: )

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Otroligt vackra bilder!!

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

herreguu så vackert det är i norge. måste åka dit

Svar: Jaa, det är så fint!
Johanna Fåglund

Underbara bilder från ett fint land :-)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

WOW! Vilka bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Vilka otroliga bilder, och så vackert det är!

Svar: Tack! :)) Visst är det!
Johanna Fåglund

Åh så fina bilder!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Jätte fina bilder! Jag och min pojkvän hade tänk roadtripa/vandra i norges natur nästa sommar. Ska bli väldigt häftigt!

Svar: Tack! :D Vad roligt!
Johanna Fåglund

Vad vackert!! :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

alltså! wow! att vi har sådan natur, så nära! otroligt vackert och otroligt fina bilder!

Svar: Ja, det är väldigt fint där! Tack :))
Johanna Fåglund

Såååå härliga bilder du tar! :D

Svar: Taack :))
Johanna Fåglund

Har du redigerat bilderna mycket? Jättefina!! :)

Svar: Tack :)) Inte speciellt mycket. Har ljusat upp, gjort mer kontrast och försökt få fram detaljerna i bilden lite bättre.
Johanna Fåglund

underbara bilder, vill så gärna till Norge!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Åh, vad roligt! Jag har precis varit i Norge själv, Åkt båt genom fjordarna & så. Det är ju så sjukt vackert där! :-) Fina bilder!

Svar: Låter kul med båt också :)) Tack så mycket!
Johanna Fåglund

Härliga bilder du har! och fin blogg. Kolla gärna in min FOTOBLOGG med skönhetstips, recept på god mat, fruktdrinkar, hälsotips, vår takterass med pool. inredning och så mycket mer! :)

Jag var också i norge i början av sommaren och fotade ett dop. Det är ett fint land.

Svar: Tack så mycket :)) Ja, norge är väldigt fint!
Johanna Fåglund

Så vackra bilder!

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

ååh så fina bilder

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

så himla fina bilder!:)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Otroligt vackra bilder, underbart landskap, dit vill jag också :P :)

Svar: Tack så mycket! Du får åka dit någon gång då :))
Johanna Fåglund

men shit vilka vackra bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Sjukt fina bilder!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Vilka fina bilder!!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Jättefina bildet!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Åh så otroligt fint!

Svar: Ja, det är riktigt fint där :))
Johanna Fåglund

åh va fina bilder :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Så fina bilder!
Jag har också varit i Norge nu i sommar, så otroligt fin natur det är där! :)

Svar: Tack :D Vad roligt! Ja, det är galet fint.
Johanna Fåglund

Åh vad vackert! Jättefina bilder!

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

KUL! Jag var där för en vecka sedan. Jag bor i närheten där, så vi tog en utflykt med bilen ;) Se mina bilder därifrån på min blogg också. :) Det är verkligen så vackert där. Var du uppe på trollstigen också? Kram

Älskar din blogg! :D Å bilderna är verkligen underbara! :)

Svar: Så himla kul att höra! Tack :D
Johanna Fåglund

Vilka fantastiska bilder! Och vilket resmål, det skulle jag vilja åka! Tack för ett vackert inlägg.
Kram

Svar: Tack! :D Du får göra det någon gång :))
Johanna Fåglund

sjukt fina bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

jättefina bilder!! så mysiga c:

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Anonym

WOW så vackert!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

vilka underbart vackra bilder!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Riktigt fina bilder, love it!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Åh, kommer ihpg när jag var i Norge 2008, det var en bar resa ;) ♥
KRAM

Svar: Härligt! :))
Johanna Fåglund

Fin blogg!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Vilken fin blogg du har, jag skulle också velja göra en sån här blogg som du.

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Shit vilka fina bilder du tar!!!

Jag vet vem jag ska ringa när jag behöver en fotograf!

Ha en fin kväll!

Svar: Hehe tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

underbara bilder :)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

gå gärna in och kolla på våran blogg, vi kommer att har lite tävlingar ibland när fler är inne och kollar på våran blogg varje dag

Fyfan så fint alltså! Jag vill verkligen åka till Norge någon gång.

Svar: Du får göra det då :))
Johanna Fåglund

så otroligt vackert!

Svar: Visst är det! :))
Johanna Fåglund

fin blogg, fina bilder, älskar Norge :)))

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Superfin design och superfina bilder du tar! :)

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

shit vilka fina bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Super fina bilder!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Riktigt härliga bilder:)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Wow!! Vilka bilder!! Fantastiska :)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Vilka magiska bilder, älskar dom!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Underbara bilder! Och fin blogg :)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Vackra grannland :D

Svar: Ellerhur :))
Johanna Fåglund

vilka otroligt fina bilder :) jag känner SÅ igen mig efter alla våra semesterresor i Norge, älskar landskapet
kramar

Svar: Tack! :D Roligt att du känner igen dig, kanske du gör på resten av bilderna jag kommer lägga upp från resan :P
Johanna Fåglund

hjälp vad vackra bilder! du är ju otrolig på att fota :o
var också i norge och och vadnrade på fjället osv, vattnet var verkligen i sådär härlig turkos blå färg! tänk vad fin naturen är haha :)

Svar: Tack så mycket :D Vad roligt! Ja, det är rätt galet att det kan bli så fint :P
Johanna Fåglund

Wow vilka fantastiska bilder! Norge är så himla vackert! Jag vill verkligen åka dit snart, jag älskar Norge :)

Svar: Tack :D Ja, norge är väldigt fint!
Johanna Fåglund

shit vad fina bilder!:D<3

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

va fina bilder, måste verkligen ta mig till Norge någon gång:)

Svar: Tack :)) Gör det!
Johanna Fåglund

Oh! Gud vad fint alltså! Bilderna är ju helt magiska!

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Wow, helt magiska bilder!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Vilka härliga bilder! Fy så vackert det ser ut

Svar: Tack :D Det var det verkligen!
Johanna Fåglund

galet fina foton!

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Underbara bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

åååh så otroligt vackert :D

Svar: Visst är det :D
Johanna Fåglund

Så himla fina, du är så himla duktig! :) ♥

Svar: Taack :))
Johanna Fåglund

Så vackert! En dag vill jag göra ren resa igenom Norge och bara njuta av den fantastiska natur! Verkar helt magiskt! :)

Svar: Det borde du göra :))
Johanna Fåglund

Satan vad läckra bilder! Får du så bra kvalité på dina bilder genom att förminska dem? Eller finns det något smidigare sätt? :) x

Svar: Tack!! :D Jag förminskar bilderna till 700px och lägger på lite extra skärpa innan jag lägger upp dom här. Sparar för webben också.
Johanna Fåglund

alltså så fruktansvärt fint! vad jag älskar det där landet!

Svar: Jag med :))
Johanna Fåglund

Åh min herre vad underbart vackra bilder! Det där måste ha varit magsikt att få uppleva! :')

Svar: Tack så mycket :D Ja, det var hur häftigt som helst!
Johanna Fåglund

Vackra bilder!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

det finns bara ett ord; WOW!!!

Svar: Taack :))
Johanna Fåglund

Så fint! :D

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Wow vilka bilder!! xD

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Så härliga bilder :-D

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

otroligt vackra foton! vill åka dit!!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Jätte fina foton! Svårt att tänka sig att det finns så vackra platser nära oss.

Svar: Tack :)) Ja, bara åka bil i några timmar så hamnar man där. Det är lite knäppt :P
Johanna Fåglund

Wow, vad fin natur!

Svar: Ja :))
Johanna Fåglund

Riktigt snygga bilder och jag älskar din header :)

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Vad fina bilder! Ditt skulle jag vilja åka å fota

Svar: Tack! Du får göra det någon gång då :))
Johanna Fåglund

Åh vad vackra bilder! Helt underbart ser det ut.

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Åh, vad fina foton! Så himla levande :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Ser ut att vara väldigt vacker natur där.

Svar: Det är det :))
Johanna Fåglund

Bilderna tar andan ur mig. Då kan jag bara gissa på hur det måste ha varit att vara där, Fantastiskt landskap!

Svar: Åh, tack :)) Ja, det var rätt galet att åka runt där :p
Johanna Fåglund

Åh vad vackert det ser ut!:)

Svar: Det är det! :))
Johanna Fåglund

Shit vilka bilder! Otroligt fina :0 Att man ens kan ta så fina bilder ?!

Svar: Hehe tack så mycket :))
Johanna Fåglund

men gud så vackra bilder!

Svar: Taack :))
Johanna Fåglund

Jätte vackra bilder!! :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Helt sjukt fina bilder! :D

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Helt fantastiska bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Gud vilka fina bilder. Och Norges natur den är ju helt otrolig. ni måste haft en underbar resa!

Svar: Tack :D Ja, vi hade det jättebra :))
Johanna Fåglund

såå himla fina bilder!!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Gud så fina bilder :D

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Gud vad VACKRA bilder!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Så fina bilder verkligen! :)

Svar: Taack :))
Johanna Fåglund

Åh vad fina bilder!!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Vilka underbara bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Vad fina bilder! Jag saknar Nord Norge :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Herregud vilka underbara bilder! :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

aas fina bilder!!!!!

Svar: Tack!! :))
Johanna Fåglund

okej dör över dessa bilder, så himlahimla fina

Svar: Hehe taack :))
Johanna Fåglund

hur fina bilder som helst! :)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

vackert:D

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Fantastiskt fina bilder!
Skulle va en dröm att få åka dit!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Ååh bilade genom Norge i somras, saknar det så mycket. Underbara land!

Svar: Det är så häftigt att åka runt där! :))
Johanna Fåglund

Wow häftiga bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Ser verkligen inte mesigt ut på bild, gud vilka fina landskapsbilder!

Svar: Om man jämför med i verkligheten ser det lite mesigt ut :P Tack så mycket!
Johanna Fåglund

Otroligt vackra bilder! :D Väldigt fina landskap! :)

Svar: Tack! :D Jaa!
Johanna Fåglund

Sjukt coola bilder! Så mycket frihet i dom! :D

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

åh va fina bilder! Ser direkt att det är såna där bilder jag vill fota! Du blev just min inspiration! ツ♥

Svar: Åh, vad kul! Tack :))
Johanna Fåglund

Jätte fina bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Jätte fina bilder!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Otroligt vackert! Var i Norge är det?

Svar: Tack! :)) Vet inte precis var det är, någonstans på vägen till geiranger.
Johanna Fåglund

Otroligt vackra bilder! Var i Norge är detta?

Svar: Tack :)) Vet inte precis var det är, någonstans på vägen till geiranger.
Johanna Fåglund

otroligt vackert och vilka fina bilder vilka minnen

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

KIKA IN MIN BLOPPIS

Så vackert, var i Norge är det? :)

Svar: Olika ställen på vägen till Geiranger.
Johanna Fåglund

Vad använda du för utrustning på bilderna? :)


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: