22 Juli 2010

Jag ville gå till en annan strand som vi hade sett från båten två dagar tidigare. Den låg nära där vi hade sett sköldpaddorna. Tänkte att man kanske skulle kunna simma ut och leta efter någon :P Så vi gick dit, den låg inte jättelångt bort, tog kanske 10 minuter längre tid att gå dit än till den stranden vi brukar vara på. :P Pappa hade hittat nya simglasögon till mig i nån affär också som var typ liknande dom jag hade, fast rosa :P Jag kan inte ha sånt cyklop med näsa, jag får typ panik då ;o Men dom han hittade var bra :))
Jag och Viktor gick i vattnet och simmade ut direkt när vi kom dit. Fick simma rätt långt ut för att komma ända bort till repet och bojarna. Vattnet var ganska klart, men vi hittade inga sköldpaddor. Jag hade ändå inte med mig kameran den gången :P
Sen simmade vi tillbaka och solade en stund tills Sanna hade kommit. Då simmade vi tre ut igen, denna gången tog jag med mig kameran iaf, men det enda roliga vi hittade var en rocka. När vi kom tillbaka till stranden skulle vi upp och äta lunch. Medan vi hade vart ute hade Niklas simmat ut ensam dit och sett och klappat en sköldpadda ;o Jag ville ju också se en! Så direkt efter vi hade ätit simmade alla fyra ut igen. Viktor och Niklas simmade iväg själva medan jag och Sanna inte simmade lika långt bort. Då såg jag en stor sköldpadda på botten :D Jag fick några bilder på den innan den simmade utanför bojarna. Då tänkte vi att vi skulle tillbaka till stranden och på vägen hittade vi en till :)) Det var lite grumligare vatten när man kom längre in, men jag simmade över den och fick en ganska bra bild iaf :P Sen blev klockan 5 helt plötsligt. Kändes inte som det, hade vart ute i vattnet typ hela dagen :P Så vi kom tillbaka till stranden en stund innan Viktor och Niklas. Dom hade också sett några sköldpaddor.
Klockan 7 träffade jag Sanna för att fota henne. Dom bilderna har jag redan lagt upp. Klicka här för att se dom. Det var en fin solnedgång och det blev många bra bilder :)) Lite senare åt vi middag på deras hotellresturang, det var gott :)) Och efter det gick vi och handlade lite. Jag köpte ett par fake-Converse på "Skopunkten" och en bikini på Turkiska Ullared ;P





Någon som vet vad det står? Jag kan inte turkiska ;P












riktigt fin blogg, bilderna också:).

Gud vad häftigt att simma "med" såna sköldpaddor! :)

Översätt på translate.google.se :D

Grymt fina bilder :)

och du fick ju hur bra bilder som helst på sköld paddan :)

Finfina bilder, som vanligt :) Gillar speciellt solnedgångsbilden med båten!

gud, hade kunnat titta på dina bilder i en evighet haha, så fina! :)

- Åh vad fina bilder, jag fick aldrig se några sköldpaddor när vi var där :) det står förresten att man inte får åka in med båtar i det området som är inspärrat typ

Svar: Tack :)) Jag såg inga andra gången jag var där, bara första. Så jag hade lite tur ändå. Okej :p
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: