Gula landskap

Nikon D800 // Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR 
 
Det var såå fint med alla gula rapsfält nere i skåne! Stannade flera gånger för att fota dom. Vill att det ska se ut sådär här också! 

Nathalie

Så underbart vackert mot den blå himlen <3

Svar: Ja, verkligen! 😁
Johanna Fåglund

Hjälp??

Hej jag behöver hjälp i val av objektiv! Jag har en nikon D5200 och äger just nu endast original objektivet! Vill köpa ett 70-300 mm objektiv men då kommer vi till mitt problem! Jag har kollar för & nackdelar på båda objektiven jag tittat på men ser ingen större skillnad på dem egentligen, mer än priset! Objektiven jag tittat närmare på är Tamron SP 70-300mm VC för 3690kr och Nikon AF-S 70-300 VR för 5390kr .. Har du testat båda eller vet du vilken som är bäst? Jag har fotat i flera år och ägt en Sony systemkamera tidigare men bytade till Nikon för 1år sedan! Jag kan spendera runt 6000kr så om du vet något liknade objektiv (70-300mm) som presterar en aning bättre än dem jag nämt så får du gärna tipsa!! 😊😊 tacksam om du kan hjälpa mig i mitt val då jag just nu velar fram & tillbaka😬😬

Svar: Hej! Det objektivet jag har är Nikon AF-S 70-300mm F4.5-5.6G IF-ED VR och är den enda telezoom jag testat (vad jag kommer ihåg). Tror det är den ena som du nämnt där. Jag tycker att det är ett bra objektiv, även om jag hellre hade haft ett lite ljusstarkare (fast då går ju priset upp en hel del). Går det att höja ison på kameran en del utan att det blir för brusigt fungerar det objektivet bra även i lite sämre ljusförhållanden. Kan tyvärr inte jämföra det med Tamrons telezoom, då jag aldrig testat den. Jag tycker att du ska åka till en fotobutik där dom kan lite mer och där du även får testa dom olika objektiven och se vad du själv tycker :))
Johanna Fåglund

Hjälp?? (Glömde säga)

Glömde säga att det jag är intresserad av att fota med mitt 70-300mm objektiv är rörliga motiv så som hästar osv!

Superfina bilder! Håller med det gula mot det blåa blir väldigt läckert! Skåne har verkligen många vackra platser att fotografera, åkte ner dit den här helgen också, var bara tvungen hehe. :)

Svar: Tack! :)) Ja, det är riktigt fint nere i skåne och kul att fota där. Är så annorlunda landskap än man är van vid.
Johanna Fåglund

Alltså wow, verkligen magiskt vackert!

Svar: Åh, tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Så sjukt fina bilder wow!!<3

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Sååå fint :D

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Så vackra bilder! <3 Kramis

Svar: Tack så mycket 😊
Johanna Fåglund

Så otroligt vackert. Det här kallar jag sommar!

Svar: Tack! Ja, verkligen:))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: