Road to the mountains - Behind the scenes

 
Ni följer väl mig på instagram, så ni inte missar någon av mina redigeringar? Jag bara visat några bilder som jag gjort här på bloggen, men alla finns på instagram, johannafaaglund
 
Detta är alltså en bild som jag skapat av flera olika bilder som jag fotat. Jag har fått lite frågor på hur jag gör, så jag tänkte visa en liten "behind the scenes" på hur processen såg ut när jag gjorde denna bilden ovan. 
 
Först gjorde jag en snabb sketch på hur jag tänkte mig att det skulle se ut
 
Sen letade jag upp två passande berg (från Norge) och en väg (från förra helgen på Måkläppen). Klippte bort himlen från bilderna och satte dom där jag ville ha dom.
 
Efter det la jag in en himmel från en annan bild (solnedgång från i somras). Ändrade också färgerna i förgrunden för att det skulle passa in mer med färgerna från himlen.
 
Lite solljus ville jag ha också
 
Till slut var det mest lite småpill kvar och fixa skuggor (använder burn tool en del till det). 
 
Tyvärr så kan jag inte säga hur jag lärt mig att redigera på detta sätt för jag vet knappt det själv. Jag har hållit på med Photoshop i massa år nu, så jag har lärt mig med tiden hur man gör olika saker. Vill man lära sig, så finns det säkert hur många tutorials som helst på youtube och andra sidor. 
 
Hoppas ni tyckte det var kul att se :)) 

Sjukt grymt bra jobbat! Måste försök mig på någonting liknande nu :D

Svar: Tack! :D Det borde du göra. Är väldigt kul att fixa ihop en helt egen bild såhär :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: