Första norrskenet

Nikon D800 // Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR
 
För precis 4 år sedan var det en väldigt speciell natt. Jag och Tobias var i Norge och skulle gå och borsta tänderna när vi såg att det var stjärnklart ute. Efter vi var klara med tandborstningen tog jag kameran och stativet för att fota stjärnorna. Nere i hörnet på en bild såg jag lite grönt (översta bilden), så jag riktade kameran lite mer åt det hållet och såg att det var norrsken! Vilken fart vi fick då, slängde in allt i bilen och körde ner till fjorden (jag hann inte ens byta från mina pyjamasbyxor :p). Vi stod där på piren mitt i natten och tittade på vårat första norrsken vi någonsin sett dansa på himlen över bergen och vi var såå glada! En sån himla speciell och magisk natt det var <3 
 
Det dröjde över ett år tills jag råkade fota ett till norrsken när jag skulle fota stjärnor, denna gången lite utanför alingsås. Sen dess har jag haft lite mer koll på när det kommer och har fotat det 11 gånger till om jag inte räknat fel (både starkare och svagare), alla här runt Göteborg (förutom ett som jag fotade från ett flygplan). Nu är det bland det bästa jag vet att fota. Skulle vilja åka mer norr ut någon gång för att fota också :)) 

Sååå vackert!

Svar: Tack så mycket! Det var verkligen en så magisk upplevelse 😄
Johanna Fåglund

Åh vad häftigt! Har bara sett norrsken en gång och var alldeles för upprymd och fascinerad för att ens komma på tanken att försöka fota, men hade också bara mobilen med mig. Har du Norge-tips? Har bara mellanlandat på Oslo flygplats men skulle så gärna besöka Norge på riktigt nästa sommar eller sensommar.

Svar: Haha kan verkligen förstå upprymdheten :p Ja, jag har ett inlägg med massa tips från mina Norgeresor. Du hittar det här: http://stargirlphoto.blogg.se/2016/august/tips-for-norgeresor.html
Johanna Fåglund

Så vackra bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Magiska bilder

Svar: Tack 😁
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: