Watching the aurora

Nikon D800 // Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR
 
Ett självporträtt som jag fotade i lördags. Det är inte helt lätt att sitta 10 sekunder utan att röra sig, men jag lyckades ganska bra ändå, höll andan under hela tiden :p Hade också tur att norrskenet började peaka lite precis när jag satte mig här, innan var det bara den gröna bågen. Lite kul också att dom la upp denna bilden på sidan norrsken på facebook i ett inlägg. Och att några av bilderna jag tog denna kvällen har blivit featurade på några ganska stora instagramkonton, alltid roligt :D (heter johannafaaglund på instagram ifall någon vill följa mig där) 
Detta var antagligen det sista norrskenet jag fotade för denna säsongen eftersom det snart blir för ljust om nätterna. Har bara blivit två bra och något mindre bra norrsken för mig sen i höstas. Får se om det blir fler nästa norrskensäsong istället :)) 

Såg bilden, himla fin!! :D Härligt att det syns så långt ner i landet. Vart i Göteborg är det fotat? Har funderat på det ibland, sett dina bilder från liknande plats fler gånger? :) (Bodde i Göteborg i 8 månader mellan 16 juni 2007, till februari 2008)

Svar: Tack så mycket! Väldigt kul att det kan nå ända ner hit! Jag brukar åka ut till havet i Torslanda. Tycker att det är bäst där då det är bra utsikt och hyfsat lite ljusföroreningar åt just norr :))
Johanna Fåglund

Sv: Åh, okej :) Härligt, Inte varit just där faktiskt. Får kanske besöka det någon gång när jag är där nere nästa gång :)

Svar: Det är mysigt där, fast jag har nästan bara vart där på natten :p Annars brukar jag inte åka så långt om jag vill ut till havet, bor i frölunda, så håller mig oftast på denna sidan av älven :))
Johanna Fåglund

Sv: Ah okej. Jag bodde på Hisingen, nära Eriksberg, så brukade vara där en del :)

Svar: Okej :)) Det är ett fint ställe.
Johanna Fåglund

Så underbar och fräcka bild 😍

Svar: Tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Wow, så himla vacker bild!

Svar: Tack så mycket 😄
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: