Blommor

När jag frågade ifall ni ville se bilder på vad jag håller på med under min utbildning till florist fick jag till svar att ni skulle tycka att det var kul att se lite bilder. Denna veckan började vi med asymmetri och har gjort både buketter och bordsdekorationer. Har även gjort vanliga, runda buketter och förberett oss lite inför våran praktik som vi ska ha nu i tre veckor, det ska bli roligt! Hade prov på 40 olika snittblommor på svenska och latin och jag hade alla rätt! Trodde aldrig att jag skulle klara av alla latinska namn :p Då är det bara att börja öva till del 2 med typ 40 nya växter :p 
Här över ser ni iaf några av mina buketter och dekorationer som jag gjort nu denna veckan. Det var första gången jag gjorde sånna här, så dom är kanske inte perfekta :p Det är inte lätt att få dom bra på bild heller, men jag hittade iaf ett bra, genomskinligt ställ till dom smala buketterna :)) 
Vilken av dom tycker ni blev bäst? :p 

Riktigt fina allihopa med den andra med röda blommor är riktigt snygg :)

Svar: Tack så mycket Lena :))
Johanna Fåglund

Så fint :D

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: