Vintergatan

Nikon D800 // Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR
 
Nu är mina tre veckor praktik slut och på måndag är jag tillbaka i skolan igen. Har haft det jättebra i den blomsterbutiken jag varit i, men det ska ändå bli kul att komma tillbaka till skolan och lära mig ännu mer nytt. Jag har inte hunnit fota och redigera så mycket under praktiken då jag slutat sent, men fotade lite handboll i torsdags. Min bror, Viktor har börjat spela igen och jag fotade deras lagbild för någon vecka sen och i torsdags hade dom sina första match (det är en ny förening så det var första någonsin). En artikel i gp finns här, två stycken Fåglund står med i den, jag som fotograf och Viktor som gjorde första målet :D Har inte fotat handboll på flera år, så det var kul att göra det igen, nu med en lite bättre kamera och objektiv än jag hade sist. Igår kväll åkte jag hem till Viktor och valde ut bilder och redigerade. Ni kan ni se några här
 
Efter det kände jag för att fota stjärnor, så jag åkte lite söder om Göteborg och gjorde det. Helt ensam var jag denna gången, brukar alltid ha någon med mig, men det är så svårt att hitta någon att åka med varje gång. Det var inte så kul att fota själv när det var helt kolsvart ute, lite för läskigt :p Tog bara några snabba bilder innan jag åkte tillbaka igen. Synd bara att jag missade när månen gick ner en liten stund innan jag kom fram, man ser fortfarande ljuset från den nere under horisonten på bilden. 

Magisk bild. Stjärnor är verkligen vackra att se på.

Svar: Tack så mycket! Ja,,det är det verkligen:D
Johanna Fåglund

Vilken vacker och magisk bild :-)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

AnthonyC

Vart precis tog du bilderna? Hade varit skoj o kanske ditt själv nån gång.

Svar: Denna fotade jag i Vallda Sandö, några mil söder om Göteborg :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: