Close up

Nikon D800 // Tamron AF SP 90/2,8 Di VC USD Macro 1:1
 
Idag efter skolan gick jag en sväng i botaniska trädgården och änggårdsbergen. Det var härligt att vara ute i det fina vädret och fota lite. Hade velat haft min vidvinkel med mig också, men hade bara macro och 50mm.
Blev närbilder på olika löv som ni ser här över. Det är rätt häftigt hur dom ser ut faktiskt :p Vilken tyckte ni var finast? Själv gillar jag nog den första mest :))
 
Jag har ju skrivit tidigare att bländaren på mitt 50mm var sönder, hela sommaren har jag bara kunnat fota på största bländaren, det hände inget när man ändrade den, men nu helt plötsligt funkar det igen, jättekonstigt, men bra att jag slapp lämna in det i alla fall :P 

Så vackra närbilder :-) 1 och 3 är mina favoriter :-) och så skönt att objektivet helt plötsligt fungerar som det ska :-D

Svar: Tack så mycket! Jaa, det var det verkligen, blev förvånad över att det bara funkade helt plötsligt:p
Johanna Fåglund

Vilka otroligt häftiga mönster blad har! Har aldrig sett något liknande. Gillar första bilden för symmetrin, men älskar alla små krumelurer på bladet på den andra bilden :)

Svar: Ja, man tänker inte på att dom ser ut sådär, men i motljus blir det väldigt tydligt:))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: