Milky Way

 
Jag saknar att fota stjärnor. Har inte gjort det på ett tag nu. Hade varit bra om hela staden bara kunde släckas på natten så man hade sluppit åka så långt för att komma bort från allt ljus :p Fast nu när det blir mörkt så tidigt behöver man inte åka ut så sent i alla fall. 
Här över är fyra stjärnbilder som jag fotat under åren. Vilken gillar ni bäst? Själv tycker jag nog mest om den andra bilden, med månen som var på väg ner, eller den första som är tagen bland bergen i Norge :)) 
 

Åh så fina bilder, underbara!

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Hur skulle man kunna välja EN favorit?! Alla är heelt magiska... Men jag håller nog med dig, måste man välja ut några så blir det nog de två översta.. tror jag.. ;)

Svar: Åh, tack vad snäll du är :))
Johanna Fåglund

Så otroligt fina bilder! Älskar stjärnor och kan kika upp på himlen i timmar :}

Svar: Tack! Samma här :))
Johanna Fåglund

Nr 3 var min favorit :D

Svar: Tack så mycket :)).
Johanna Fåglund

coolt

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

fina bilder! :D

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Åh, vilka häftiga bilder! :)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Wow vilka fina bilder!! :)

Svar: Åh, tack! :))
Johanna Fåglund

Helt fantastiska bilder, w o w!

Svar: Tack!! :D
Johanna Fåglund

Jag gillar verkligen alla på olika sätt med den tredje bilden va riktigt fin!!

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Men wow vad fint!! Första och andra var fantastiskt fina!
Vad har du för bländare, iso, slutartid på dessa? Wow!

Svar: Åh, tack så mycket :D Såg att du hittade länken :p
Johanna Fåglund

Så otroligt vackra bilder! Love them! <3

Svar: Tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Wow! Vilka fina bilder!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Vilka fina bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

WOW, vilka vackra bilder!! Älskar alla bilder men den första mest tror jag! ;)

Svar: Åh, tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Vilka vackra bilder!!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Så häftiga bilder!! :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Befinner mig i Shanghai nu, annars hade jag rusat raka vägen ut och börjat fota natthimlen. Så himla fint ju!

Svar: Åh, men Shanghai låter ju inte helt fel! Här är det molnigt hela tiden ändå, så går inte att fota här heller :p Tack så mycket!
Johanna Fåglund

Så vackra allihop, går inte välja ju!:O men kanske den första och tredje om jag måste välja :)

Svar: Tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Ninni

Vilka fantastiska bilder!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Åh jättefina bilder alla fyra! (Och typ alla dina bilder jag sett i bloggen). Om jag ska välja är det nog de två första, gillar hur bergen och de är med på den första, men på den andra ser stjärnorna lite klarare ut? Om man kan säga så :D

Svar: Åh, tack så mycket! :)) Jag förstår vad du menar och jag håller med dig :p
Johanna Fåglund

otroligt thusiga foton ;)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

varsågod

Häftigt!! Vill också fota stjärnor :D Ha en fin vecka! Kram

Svar: Tack! Det är så kul att fota det :)) Detsamma!
Johanna Fåglund

Underbara bilder!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Så fina bilder och jag gillar alla bilder :D Tycker det är så himla fint med bilder på stjärnhimlen. Ska definitivt prova fota stjärnhimlen då jag har fått mitt stativ :) Några tips på hur man fotar stjärnhimlen?

Svar: Tack så mycket! :)) Det borde du testa! Längst ner i inlägget finns en länk, gå in på den så kommer du till ett inlägg där jag beskriver hur jag gör när jag fotar det :))
Johanna Fåglund

Anonym

jag älskar också att fotografera stjärnor




Svar: Det är verkligen kul :))
Johanna Fåglund

Helt otroliga bilder. Magiska på något vis! :)

Svar: Åh, tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Helt fantastiska bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Otroligt fina bilder!

Svar: Åh, tack :D
Johanna Fåglund

åh va fint!!!!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Alla bilder är ju sååååå fina, men dom två översta gillar jag bäst! :P Helt otroliga!

Svar: Tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Sååå vackert! Hur gör du? Jag tycker inte mina bilder blir särskilt bra vad jag än fotar :/

Svar: Taack! :)) Det finns en länk längst ner i inlägget till ett annat inlägg där jag beskriver hur jag fotar mina nattbilder.
Johanna Fåglund

Jag tycker om alla bilderna. Det är så vackert på himlen en stjärnklar kväll.

Svar: Tack! :D Ja, verkligen!
Johanna Fåglund

Wow vilka häftiga bilder!

Svar: Tack!! :))
Johanna Fåglund

Wow! Vackra bilder. :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Vilka otroligt magiska bilder -WOW!! Du är ju galet duktig! :)

Svar: Åh, tack så jättemycket! :D
Johanna Fåglund

Alltid undrat, hur tar man sådana bilder?? Slutartid/bländare/iso osv... stativ antar jag är ett måste? Grymma bilder!

Svar: Längst ner i inlägget finns en länk till ett inlägg där jag berättar hur jag gör, kolla det :)) Tack!!
Johanna Fåglund

Wow så vackra bilder!

Såå himla vackra! Jag är helt imponerad hur du får sån otrolig skärpa på bilderna även med så lång slutartid, när jag skulle fotografera stjärnfall blev dom inte helt 100% skarpa med längre slutartid, vet ej varför, (hade stativ).. Du är helt otrolig!!

Svar: Tack så mycket! Borde nog inte bli oskarpt om fokusen är inställd rätt och om stativet inte är för ostabilt, vet inte vad som kan ha orsakat oskärpan annars, tråkigt iaf! Men det är bara att fortsätta att testa så ska det nog gå bra :))
Johanna Fåglund

Så himla vackra bilder!

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: