London 30-31 Oktober 2015 - Tower Bridge

Nu har jag äntligen fixat klart bilderna till första och början av andra dagen i London. Har inte haft så mycket tid att redigera efter att jag kommit hem, men nu hinner jag det igen. Jag kommer skriva en hel del om vad vi gjorde, men det är för att det är kul att komma ihåg :)) 
 
Vi åkte från landvetter vid sju på morgonen och efter ungefär en och en halv timma var vi framme på Stansted, men eftersom man vred tillbaka tiden kom vi fram ca halv åtta. Tog bussen från flygplatsen in till Liverpool Street och vårat hotell låg bara några minuters gångväg därifrån. Vi kunde inte checka in förrän klockan tre, men vi lämnade väskan i alla fall och åkte in till Oxford Street för detta skulle bli våran shoppingdag och just därför blev det inte många bilder från denna dagen. Vi var på Primark och shoppade en del och sen gick vi runt i lite andra affärer och så. Lite senare åkte vi in till Spitalfields market som låg alldeles brevid där vårat hotell låg och gick runt där och tittade och satte oss och fikade innan klockan blev tre och vi kunde checka in. 
Stannade inte på hotellet länge, bara la av oss lite packning och sen åkte vi iväg igen in mot stan. Gick till den andra Primarken i andra änden av Oxford Street, men det var ingen bra idé efter folk slutat jobbet på en fredag :p Ganska knökat.. Vi var också inne i Disneybutiken och Hamley's på vägen ner till Picadilly Circus där vi åt middag. 
 
Andra dagen gick vi ut ganska tidigt på morgonen mot tunnelbanan för att åka till Tower Bridge, men den vägen där vi hade gått ner till tunnelbanan dagen innan var stängd så vi bestämde oss för att ta bussen istället. Den kom med en gång när vi hade hittat rätt hållplats och vi var såklart tvungna att sitta högst upp, längst fram :)) Vi bodde inte så långt ifrån, så det blev bara några hållplatser. 
Det var lite dimmigt på morgonen och efter att vi gått runt och fotat lite gick vi in på Starbucks och köpte frukost (gott med varm choklad!) som vi åt ute på en bänk med utsikt över bron. Efter vi ätit klart började dimman lätta och vi gick upp för att kolla lite mer på Towern innan vi gick tillbaka och över bron och då hade det blivit soligt. 
Gick ungefär samma väg som jag gjorde i våras när jag var i London mot Millennium bridge som Tobias aldrig hade gått över innan och sen förbi St Paul's Chatedral. 
Längre än såhär kommer jag inte i detta inlägget, vart vi tog vägen sen får ni se en annan dag :p Ska försöka att inte ta så lång tid på mig med dom här bilderna :p 
 
Precis när solen gick upp över molnen :)) 
 
I närheten av där vårat hotell låg. 
 
Andra dagen började med att åka buss till Tower Bridge. Högst upp, längst fram i bussen såklart :)) 
 
 
I motljus.. 
 
..och inte motljus :p 
 
Millennium Bridge 
 
Nikon D800 / Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR / Samsung Galaxy S6 (andra bilden) Canon 6D (näst sista) 

Fantastiska bilder! <3
Ska till London nu i helgen och det lät som om vi kommer bo rätt nära där ni bodde! Vi kommer också kring Liverpool street! :D Så taggad! Vi tänkte också ta en sväng in i Primark och Disney store är jag så löjligt excited över! Haha.

Svar: Tack! :D Åh, vad roligt! Så smidigt att bo där om man kommer med tåget/bussen från flygplatsen. :)) Primark är så himla bra! (själv gillar jag den vid tottenham court road station mer än den andra). Och Disney Store så mysig!
Johanna Fåglund

Sandra

Men.. Dödsätarna rev ju millennium bridge? :/

Svar: Jaa, jag vet ;o (därför jag ville gå på den.. igen :p) Men den gick nog lätt att fixa med lite magi efter att dom förstört den :D
Johanna Fåglund

Vilka härliga bilder, ser fram emot att få se resten! :)
De fick mig också att längta extra mycket till min Londonresa i December haha :)

Svar: Tack så mycket! :D Vad kul, är jättemysigt där i december, massa julstämning :))
Johanna Fåglund

Grymma bilder som alltid!

Svar: Åh, tack :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: