Dagg + Sol = <3

Nikon D800 / Tamron AF SP 90/2,8 Di VC USD Macro 1:1 
 
Tre bilder som jag tog en härlig dag i oktober som jag inte visat innan. Det var helt vindstilla, sol och massa dagg ute. Helt perfekt för att fota macro! :)) Synd att solen försvann ganska snabbt efter att jag började fota, så jag hann inte få så många bilder. Dom råkade bli lite bortglömda efteråt också, har bara visat en från den dagen innan :p 

Alltså, såå fin ju! :)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Åh vilka fina bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

nättan

helt fantastiska foton

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Ingela

Vilka vackra bilder du tar! Inte bara i detta inlägg utan i alla dina inlägg :-)
Älskar fotot med rosorna och alla "reflexer/daggdroppar/cirklar" i bakgrunden... Vad är det som ger den effekten? Hur får man till ett sånt foto???

Svar: Tack så mycket! Det kallas bokeh när det blir suddigt i bilderna. För att få bokehn på det här sättet gäller det att fota med en stor bländare och fokusera på något ganska nära, gärna med något som reflekterar i solen som droppar, löv, lampor eller nåt annat som ger ljuspunkter i bakgrunden.
Johanna Fåglund

Så fina bilder :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

otroligt vackert

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: