Milky Way

Har redigerat två bilder till från från i lördags kväll när jag och Tobias fotade stjärnorna. Den översta är en panorama för att få med mer av vintergatan. Har ni testat att fota stjärnor någon gång? Själv älskar jag att ta sånna här bilder :))
Här har jag en beskrivning på hur jag fotar och redigerar stjärnbilder. 
 
Nikon D800 / Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR

Så otroligt fint! Hur gör du för att få de sådär bra, när jag försöker fota stjärnorna blir de bara svart himmel med prickar... :)

Svar: Tack! :)) Finns en länk i inlägget till ett annat inlägg där jag förklarar hur jag gör.
Johanna Fåglund

Jag avlider, perfekta bilder

Svar: Åh, tack!! :))
Johanna Fåglund

Vilka magiska bilder! :)

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

faaaantastiska bilder! såå himla fina asså :') Du är såå himla duktig!

Svar: Åh, tack! Så himla kul att höra :D
Johanna Fåglund

Wow, vad fint! :)

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Vilka härliga bilder, gillade den med vattnet lite extra! Stjärnor kan inget annat än att vara vackert med sin vintergata! Ha en bra fredag och en trevlig helg! Veronica

Svar: Tack så mycket! Det är verkligen fint när det är så stjärnklart :)) Detsamma!
Johanna Fåglund

Jätte coolt!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Alltså wow vilka bilder! Du är så galet grym!

Svar: Åh, tack :D
Johanna Fåglund

Vilka magiska bilder. Jag har en svaghet för stjärnor och rymden så de fick mitt hjärta att smälta.

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Så otroligt vackert!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Fantastiska bilder! :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

wow!

Svar: :))
Johanna Fåglund

Amazing Photo!!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Så häftiga bilder! Verkligen helt fantastiska! :)<3

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Så häftiga bilder :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Säger det vaaaarje gång men du är ju så gryyym!

Svar: Taack, så snäll du är! :))
Johanna Fåglund

Wow!! Detta måste jag prova. Så vackert!

Svar: Gör det! :))
Johanna Fåglund

Åh så fint! Vill så gärna testa fota stjärnor men blir aldrig av! När vi är i Vemdalen på vintern brukar det vara huuur mycket stjärnor som helst men finns inget direkt fint landskap som man kan fota mot eller vad man ska säga. Och här hemma blir det aldrig av! Ni verkar ha så fint med vatten och så :)

Svar: Tack! Du borde testa någon gång! Något måste väl finnas, kan ju bli bra med skog framför också :)) Här finns inte mycket heller egentligen så brukar åka ut till havet, men får åka en bit för att komma ifrån ljuset från stan.
Johanna Fåglund

Fantastiska bilder!! :) blir verkligen imponerad varje gång du lägger upp bilder.
& jag ÄLSKAR verkligen att fota stjärnor, det är bland de absolut roligaste att fota. så mäktigt!

http://hannalnilssons.blogg.se/2014/august/rymden.html

http://hannalnilssons.blogg.se/2015/march/stars-test.html

Här är två inlägg ifrån när jag har fotat stjärnor :)

Svar: Åh, tack så mycket! Jaa, det tycker jag också. Väldigt fina bilder du tagit :))
Johanna Fåglund

fina bilder

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Riktigt häftiga bilder! :)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Åh så fina bilder! borde verkligen åka till något fint landskap för att fota stjärnorna och själva landskapet. :)

Svar: Tack så mycket! Det borde du göra :))
Johanna Fåglund

Så fina bilder!!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

så galet häftiga bilder!! har alltid velat prova själv men det har inte gått vidare bra haha

Svar: Tack så mycket! :)) Hehe du borde göra det och blir det inte bra får man bara fortsätta att försöka :p
Johanna Fåglund

Superfina bilder, älskar bilder som är på sjärnor och rymden :)

Svar: Tack! Jag också :))
Johanna Fåglund

Så fina bilder :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Jävlarrrr. Det här vill jag också göra

Svar: Du får testa att göra det då, väldigt kul att fota stjärnorna :))
Johanna Fåglund

Det ser helt magiskt ut!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Åh! Vad häftigt!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

superfint! har inte fotat stjärnor på länge, måste göra det snart igen!

Svar: Tack Alma! Det borde du göra :))
Johanna Fåglund

jättesnyggt!! :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

wow, så tjusigt! :3

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Gud vilka fina bilder!

Svar: Åh, tack :))
Johanna Fåglund

Så coola bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Riktigt fina bilder!! Jag var på fotokurs förra helgen,nu hoppas jag att jag ska förstå lite mer, hoppas på att kunna ut o fota:) läckert med stjärnorna...

Svar: Tack! Vad roligt :))
Johanna Fåglund

Så galet fina bilder! Love it! :-)

Svar: Åh, tack! :))
Johanna Fåglund

Så himla fint

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Åååh så fina bilder!! :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Så häftigt!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Wow, vilka bilder!
Kram

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Riktigt fina bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Vilka fina bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: