Vid lupinerna

Idag kom Lisa hem till mig. Vi tog bilen för att åka ut och fota lite porträtt. Åkte söder om Göteborg för att se om vi kunde hitta något rapsfält, det är ju så fint, men vi hittade inget. Vi stannade på ett ställe med massa fina lupiner istället. Precis när vi hade börjat fota började det att regna också ;o Skulle ju inte bli regn förrän flera timmar senare enligt väderprognosen :p Vi fick ta skydd under några träd efter en stund så vi kunde fortsätta fota lite till, sen hoppade vi in i bilen igen och körde hemåt. 
Får försöka få bättre bilder en annan dag i ett finare ljus för nu var det ganska tråkigt med moln, men jag ville ändå ut och testa mitt nya objektiv lite mer :p 
 
Nikon D800 / Nikon AF 85/1,8G

Anonym

Otroligt fina bilder med nya objektivet, och dig bakom kameran så klart :) Står i valet o kvalet om jag ska gå upp på fullformat frå Nikon d7000 till D800, eller liknande, eller köpa nytt objektiv. Just Nikon 1.8g har länge stått på önskelistan, har inte råd med både och just nu. Har för övrigt Tamron 90 mm vc usd, Nikon 50 mm 1.8g och Tokina 11-16. Vet att valet är personligt men vad hade du prioriterat först? Går jag upp på fullformat så står jag utan vidvinkel, köper jag nikon 1.8g och behåller min DX-kamera så får jag ju cropfaktorn så brännvidden blir annorlunda. Har heller inget tele, har funderat över Nikon 70-300. Är ju helt skilda användningsområden, men om du skulle välja till dx, vilket hade du valt mellan det och 1.8 g? Massa frågor här, men uppskattar om du vill svara, om du har tid och lust! Mvh/ Christina

Svar: Tack så mycket! :D Är det 85mm 1.8G du tänker på då? Jag ångrar inte att jag gick till fullformat, en sån himla skillnad, men då hade jag ju dom flesta objektiven jag ville ha redan som passade (förutom vidvinkel).
85mm (om det var det du menade) använde jag knappt till min gamla D80 för jag gillade inte brännvidden speciellt, det var efter jag bytte upp mig som jag tyckte om den mer. Så ett 85mm till DX-kamera hade jag nog inte köpt, då tror jag mer på 70-300mm, fast det beror ju helt på vad du vill fota.
Johanna Fåglund

Anonym

Tack för ditt snabba svar! :) Jag är väldigt sugen på nikon 85mm 1.8g, men är fundersam just pga brännvidden, samtidigt som jag tänker att om jag skaffar det nu så har jag tre bra objektiv till fullformat, förutom vidvinkel och telezoom, köper jag fullformat först så har jag två fungerande, 50mm och 90mm. Åh, vad svårt det är!

Svar: Jaa, jättesvårt val :p Tycker att du ska åka och testa 85mm på din kamera om du inte gjort det så du får se hur brännvidden blir innan du bestämmer dig :))
Johanna Fåglund

Anonym

Ja, jag får nog ta och göra det :) Tack ska du ha för att du tog dig tid och råda mig, uppskattas väldigt mycket!

Svar: Så lite så :))
Johanna Fåglund

härliga bilder<3

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Fina porträtt som alltid måste ta mig tid att träna upp det själv tror jag :D

Svar: Tack så mycket :)) Gör det!
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: