Snöleoparden

Idag åkte jag och Tobias till Nordens ark för att fota lite djur. Hade egentligen velat åka dit när det var snö ute, men det blev inte så. Det var kul att komma dit igen ändå, var ju ett år sedan jag var där senast. Tobias fick testat sin nya kamera som han köpte igår, en Canon 6D :)) Kul att han också har en bättre kamera nu, hans 450D började bli lite gammal :p 
Jag hinner bara redigera en bild idag för nu ska vi sätta oss i soffan och kolla på Game of thrones, japp, nu har jag också börjat kolla på den och har precis börjat på tredje säsongen. Fler bilder på söta djur kommer säkert imorgon :)) 
 
Jag älskar verkligen att fota snöleoparderna! 
 
Nikon D800 - Nikon AF-S 70-300mm F4.5-5.6G IF-ED VR

Alla djur är så coola! Och du är verkligen duktig på att fånga de rätta ögonblicken! :)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Så fin bild :D

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Ville också till Nordens Ark då det var snö, men hann aldrig. Hoppas på att det åtminstone kommer lite snö innan nästa helg, för då kanske jag ska dit :D

Fin bild, btw! Brukar du stå uppe på "bron" eller nere vid staketen när du fotar snöleoparder? Ser framemot resten av bilderna! :D

Svar: Ja, det var synd att all snö skulle försvinna. Hoppas det kommer ny, men det verkar inte så när man kollar prognosen :/ Tack! :)) Jag stod på bron och nere vid staketet där bredvid amurleoparderna typ. Snöleoparderna skulle matas idag, men dom sa att dom skulle vara instängda i "slussen" för det blåste så mycket. När vi kom dit var dom ändå inne i hägnet (som tur var), men fick ingen mat :/ Hade vart kul att se det.
Johanna Fåglund

Ganska stor skillnad mellan 450D och 6D! Så himla roligt för honom! :) Vad tycker du om GoT? :P

Svar: Ja, det är det verkligen :)) Jag gillar den, men har sett bättre serier, jag har lite svårt att hänga med om vilka alla är hela tiden. Men man fastnar iaf och måste se mer och mer :p
Johanna Fåglund

sv Ja det är ju väldigt många karaktärer! Hade också svårt för det i början, men kollar på Downton Abbey också så har nog vant mig lite vid att det är massa olika att hålla koll på :p

Svar: Hehe ja, det är väldigt många och lika namn ska dom ha också, sen se lika ut med :P Men nu vet jag nog vilka dom flesta är tror jag.
Johanna Fåglund

Vilken fin bild!!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Jennifer

Så himla snygg bild! :D
Får jag ställa ett par frågor ang utrustning då jag är i valet av objektiv? :)
Jag kollar på ett Tamron 90mm 2.8 sp di vc usd macro till canon. Jag har sett att du har ett liknande (antar att canon/nikon fattningarna inte spelar större roll) och undrar hur du tycker att gluggen passar till övriga motiv än macro? Jag har tänkt att använda den lika mycket till macro som porträtt på katter m.m. Flera recensioner har sagt att af låter mycket och är seg, har du märkt av detta? För övrigt vad tycker du om objektivet, tycker du att det låter passande till mig? Det jag är ute efter är ett objektiv med skärpa, ljusstark, skön bokeh och som passar till mycket :) Och när jag ändå frågar: har du märkt någon skillnad på skärpedjupets (hur ska jag säga?) "fyllighet" på en fullformat vs "vanlig" systemare? Jag lånade en canon 5d mk ii vid ett tillfälle och tyckte mig få bättre bokeh med fullformataren med ett 50mm 1.8 kan sensorns storlek påverka detta? :) Det blev en väldigt lång kommentar men det vore jättesnält om du vill svara! :) Mvh Jennifer

Svar: Tack! :)) Ja, jag har både den gamla och den nya versionen av Tamrons 90mm macro. Den gamla låter och är lite småseg, men inte den nya (är du säker på att du kollat recensioner på den nya?). Båda är riktigt bra, men såklart är den nya bättre + att det är bildstabilisering som är väldigt bra att ha vid macrofoto. Jag skulle rekommendera det objektivet. Jag använder det inte bara till macro, utan det funkar jättebra till porträtt och även landskap ibland. Ja, det är skillnad med fullformat, blir finare bokeh som du säger :))
Johanna Fåglund

dom är så himla vackra <3

Svar: Jaa :))
Johanna Fåglund

Jennifer

Okej, tack så jättemycket för svaret! :)

Svar: Så lite så :))
Johanna Fåglund

Så fin bild :D

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Superfin bild:D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Maria

Har Tobias någonstans där man kan se hand bilder? Vill ju se hur bilderna blir med hans nya canon 6D :)

Svar: Han ska börja lägga upp bilder på sin blogg igen nu, han har varit lite dålig på det dom senaste åren :P Länk finns längst ner i min meny.
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: