Tylösand

Igår tog jag och Tobias bilen och åkte söderut. Vi hade tänkt att vi skulle åka en bit på Hallands kustväg och se vart vi hamnade någonstans. Under tiden vi åkte bestämde vi oss för att åka ända ner till Tylösand. Jag har velat åka dit jättelänge, så tänkte att det kunde bli kul nu när det var fint väder och varmt. 
Tog ett tag att komma fram eftersom vi åkte kustvägen, men den kändes lite mysigare än att bara åka motorvägen. När vi kom ner till stranden tog jag av mig skorna och vilken härlig sand det var!
Stranden var jättestor och var inte mycket folk alls, så vi var typ helt själva på det stället vi satte oss på. Vi hade köpt fika som vi åt och efter det gick vi ner till vattnet för att bada. Jag har inte badat här i Sverige på flera år. Hade med mitt undervattenshus för jag tänkte att om vi skulle stanna på någon strand ville jag inte lämna kameran, så den fick följa med och bada. Brukar ju inte vara så klart vatten här, men på Tylösand var det ganska klart ändå, väldigt grönt, men man såg bottnen hela tiden i alla fall. Och kallt var det också! :p 
Sen gick vi upp och solade en stund innan vi gick tillbaka till bilen. På vägen hem tog vi en sväng om Ullared och gick in på Gekås i någon timma och när vi kom ut därifrån regnade det lite, så vi hade rätt tur med vädret. En väldigt bra och mysig dag var det! :)) 
 
Denna sanden alltså! 
 
Fiskar :))
 
Hade gärna haft en sån här strand lite närmare :p
 
Nikon D800 Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR 

Så otroligt fina bilder :)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Vilka härliga bilder från Tylösand! Det är verkligen en kanonfin strand på alla sätt och vis, inte minst under sommaren när för det mesta är tillräckligt varmt för att bada. Ett tips är att även gå längs Prins Bertils stig nästa gång vi är häromkring. Det är fin promenad som börjar inne vid slottet i stan och som sedan forsätter hela vägen ut till havet. Om man inte vill gå hela vägen (är ju en bra bit), så kan man också parkera i Görvik eller Sandhamn och gå en sväng till Tylösand - bra fotomöjligheter längs vägen också :)

Svar: Tack så mycket! Ja, det är en jättefin strand! :))Tack för tipset! Får komma ihåg det till nästa gång!
Johanna Fåglund

Vad mysigt det såg ut :) fina bilder

Svar: Det var det! Tack :))
Johanna Fåglund

ser underbart ut

Svar: Det var det :))
Johanna Fåglund

superhärliga bilder! Gillar himlen! :)

Svar: Tack! Ja, det var en fin fotohimmel :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: