Trollsländan

Nikon D800 / Tamron AF SP 90/2,8 Di VC USD Macro 1:1 
 
Tre bilder som jag fotade för ungefär en vecka sen. Kom på att jag bara hade lagt upp en bild från den gången. Var ute och fotade med Tobias och våra macro. Hittade lite fina trollsländor som var snälla och ville vara med på bild. Den på dom två översta bilderna flög iväg då och då, men kom hela tiden tillbaka och satte sig framför kamerorna. Den satte sig till och med på min rygg en gång, haha :)) 
 
Inatt ska jag ut på norrskensjakt med Lisa och Johanna. Ska bli kul! Det kanske kan bli rätt mycket inatt och kan synas längre ner i landet och då måste jag ju såklart åka ut och chansa för att se om det går att fota. Så ni som också har möjlighet borde testa att rikta kamerorna mot norr och fota. Även om man kanske inte kan se det med ögonen kan kamerorna fånga det! Helst på ett så mörkt ställe som möjligt. 
Inställningarna brukar jag ha som när jag fotar stjärnorna och det kan ni läsa om här! Hoppas att det kan bli något inatt! :)) 

Men så vacker bild!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Så fina bilder :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Jessica

Alltså WOW va snyggt!! Snälla kan du inte berätta hur du gjorde för att fota sådär skarpt och inställningar? *hoppas*.

Svar: Tack! :)) Tänkte att jag ska försöka göra ett inlägg och förklara hur jag fotat, det är lite svårt att förklara i en kommentar.
Johanna Fåglund

Anonym

Åh berätta hur du gjorde 😊. Inställningar mm.

Svar: Kanske kanske försöka få ihop ett inlägg om hur jag fotat, är svårt att förklara i en kommentar.
Johanna Fåglund

Jättefina bilder! :D

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Så häftiga bilder!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Nej, alltså jag måste göra slag i saken snart och skaffa mig ett macroobjektiv. Snyggt fångat!

Svar: Macro är verkligen kul att fota :)) Tack!
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: