Sunset Makeup

 
Gjorde en sminkning idag inspirerad av en av mina bilder igen, en solnedgångsbild denna gången. Blev lite i samma stuk som min norrskenssminkning jag gjorde för några månader sen. Hoppas ni gillar den :)) 

Wow! Vilken cool sminkning! :D

Svar: Åh, tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Gud va kreativ du är :D

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Gud så fint!!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Emilia

Vad fint! :)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Sjukt snyggt! ;D

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Jättehäftigt!! 😀

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Felicia

Sjukt fin sminkning! Vilka produkter har du använt till ögonen? :) hur lyckas du få till färgerna sådär på bilden på solnedgången? Ungefär vilka inställningar fotade du med och hyr redigerade du den efteråt? :) kraaam

Svar: Tack så mycket! Jag har använt två olika paletter (120-paletten och en annan). För att göra strecken har jag blandat skuggorna med mixing liquid från make up store för att dom skulle få starkare färg.
Inställningarna för bilden är 1/60sek f/5,6 iso 125. Jag kommer inte ihåg exakt hur jag redigerat eftersom det är nästan ett år sedan jag fotade den. Men jag brukar alltid använde curves mest, ökat kontrasterna och förstärkt färgerna har jag gjort med. Det var en väldigt fin solnedgång, så behövde inte göra så mycket för att bilden skulle bli såhär.
Johanna Fåglund

Det är sjukt vad du måste vara stadig på handen alltså! Jag blir grymt imponerad måste jag säga!
Jag använder smink så sällan så när jag väl göra de så går de rent åt helvete, haha.... ;)

Svar: Jättestadig är jag faktiskt inte :p Vet inte hur många gånger jag råkat peta mig i ögat haha :p Men med lite övning så lär man sig ändå :))
Johanna Fåglund

Så fint! :D

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Wow! Super snyggt!
Har en fråga till dig som är utbildad makeup artist! Har stirrat mig blind på mig själv och undrar om du kan hjälpa mig tala om vad jag har för ögonform!

Svar: Tack! :D Jag tycker att det ser ut som att du har mandelformade ögon och kanske lite "hooded eyes". Typ som jag själv har, fast mina är nog lite mindre än dina. Tyckte dina var jättefina iaf, "bra sminkögon" :P
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: