Norrsken Timelapse

Så himla kul att bilden i mitt förra inlägg gillades så mycket. Den hamnade här på framsidan på blogg.se, i sidomenyn när man är inloggad och även på deras instagram. Göteborgs-Posten gjorde en artikel med min bild (som ligger högst upp på hemsidan) och en liten, kort intervju med mig. Dom har gjort om mina svar lite, så det låter inte riktigt som mig + att det står att jag inte såg norrsken vid havet, men det gjorde jag :p Sen la dom upp artikeln på deras Facebook-sida också där den har 900 likes och delats över 170 gånger! Väldigt roligt att så många sett den :D Och hoppas det kan komma lite mer norrsken inatt, så fler får chansen att se och fota det! 
 
Som jag skrev igår så gjorde jag en timelapse när jag fotade från balkongen. Jag har satt ihop den nu och tycker den blev väldigt bra om jag får säga det själv :p Hoppas ni också gillar den! 
 
Glöm inte att ändra till 1080p för bättre kvalité!
 
Och en bild på oss tre från tidigare på kvällen :)) 
Nikon D800 / Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR

Jättefin blogg du har!
Älskar dina foton<3
Har själv nyligen börjat fota norrskens bilder.
Generellt kommit igång med fotografering helt enkelt :)
Så dina bilder är väldigt inspirerande!

Svar: Åh, tack så mycket! Jättekul att höra :D Vad roligt! Norrsken är ju så himla häftigt att fota :))
Johanna Fåglund

Och jag som trodde att Norrsken bara visade sig här i norra Sverige. Vad kul att ni också får chans att se det! Riktigt fina bilder för övrigt och fin blogg. Du är superduktig. :)

Svar: Hehe ja, ibland kommer det ner hit också, så man får passa på dom tillfällena :p Tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Ja den timelapsen var verkligen häftig :D Vackert med norrsken :)

Svar: Tack! Ja, verkligen :))
Johanna Fåglund

Älskar din blogg! Otroliga bilder!
Hur tar du dessa bilden när man ser stjärnorna så bra men även ser er? Skulle vilja lära mig! :)

Svar: Åh, tack så mycket! :D Det är ungefär som att fota en silhuettbild i en solnedgång. Man ställer in kameran så att bakgrunden blir rätt exponerad och sen ställer man sig bara framför. Sen kan man öka kontrasterna i efterhand så bakgrunden blir lite ljusare och silhuetterna mörkare. För att se hur jag får med stjärnorna på bild har jag ett inlägg i min fototips-kategori om man skrollar ner en liten bit :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: