Norge 18 September 2014 - På vägen dit

Har suttit och redigerat några bilder från första dagen i Norge nu. Vi började åka härifrån lite efter 6 på morgonen och var framme klockan 20.30. Så det blev en 14 timmar lång bilresa. Våran första camping som vi skulle sova en natt på låg lite efter Stryn, så vi åkte en lite kortare bit än dom tidigare gångerna vi varit där. Vi kände för att göra så eftersom det blir mörkt mycket tidigare nu och det kändes onödigt att åka i mörkret när det finns så mycket att se. 
Vi hade väldigt bra väder med sol och det var inte för kallt, så det var en bra dag att köra dit på, förra gången regnade det. Vi gjorde flera stopp på fina ställen på vägen och fotade. Några av dom kanske ni kommer ihåg från mina tidigare bilder från första och andra norgeresan. Tycker det är kul att se ställen som man inte sett på så länge och såklart att hitta nya fina platser :))
Var beredda på många bilder nu! 
 
Vädret kan ändras rätt mycket på bara två minuter :p 
 
Här började vi komma in bland bergen lite mer :))  
 
Detta stället kanske ni känner igen? Blivit ett måste att stanna här och fota :p Gjort det både första och andra gången också. 
 
Ett fint moln. Gillar att man ser solstrålarna lite under molnet. 
 
Dom har massor av fina kyrkor i Norge, här är en utav alla vi åkte förbi :))  
 
Vägen gick upp för ett högt berg. Där hade hösten kommit lite längre, gult överallt :)) 
 
I väntan på färjan som skulle ta oss över Sognefjorden 
 
Var sånt fint ljus!  
 
Perfekt ställe att stanna och äta middag på :)) 
 
Även här hade höstfärgerna kommit 
 
Tobias vid bordet :)) 
 
Vi båda vid bordet :p 
 
Glaciären måste man ju stanna vid också när man ändå åker förbi. Solen höll på att gå ner bakom bergen och gav en ganska jobbig skugga ;o  men annars var det fint :)) 
 
Det där fina ljuset igen 
 
Och här hade vi inte så långt kvar att åka till campingen, en timma typ. Solen gick ner och det blev mörkt, så tog inga mer bilder på vägen dit. Hoppas ni gillade dom jag lagt upp iaf :)) 

Helt underbara bilder! Vart åkte ni den här gången? Jag och sambon ska förhoppningsvis till Norge nästa helg men tyvärr hinner vi inte så långt. Funderar på att åka upp mot Levanger och sedan Grong med Blåfjella nationalpark. Förstår att ni kommer söderifrån. Vi bor i Sundsvall.

Svar: Tack så mycket! :)) Vi åkte först upp till Stryn. Andra dagen åkte vi genom Geiranger mot Trollstigen och bodde på en camping där. Tanken var att gå Romsdalseggen i lördags, men vädret var inte så bra, så det fick bli ändrade planer. Okej, men det är ju kul ändå även om man inte åker så långt :))
Johanna Fåglund

wow alltså!! Vill så gärna åka till Norge!!

Älskar den stående solnedgångsbilden, så vacker!

Svar: Du borde göra det någon gång! Så galet fint och häftigt att se det på riktigt! Tack :D
Johanna Fåglund

åååååh dina bilder är magiska, vad duktig du är! Din header är jättefin också :)

Svar: Tack så mycket! Så himla kul att höra :D
Johanna Fåglund

Åh alltså dina bilder är så underbara! Blir så himla inspirerad att åka ut och fota! Wow säger jag bara, du är grym!

Svar: Åh, tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Fruktansvärt fina bilder!!
Jag och min pojkvän har funderat på att åka till Norge nån gång i framtiden och dina bilder är så inspirerande! Har kollat igenom alla dina tidigare Norge inlägg och det har också varit rätt intressant att se hur du utvecklats som fotograf. Du är grym!

Svar: Tack så mycket! :D Ni borde verkligen åka dit, så himla häftigt att bara vara där bland alla jättehöga berg. Och väldigt kul att du gillar bilderna och även sett min utveckling inom foto :))
Johanna Fåglund

Helt fantastiska bilder! :D

Svar: Tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Grymma bilder :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Isa

Hej! Dina bilder är alltid lika fina och du är jätte bra tips.
Känner inte så många som är bra på kameror så tänkte fråga dig, hehe. Jag köpte en systemkamera 2008, min första, en Sony Alpha 200. Det var min första som jag betalade själv så det var ju en stor sak då men nu så går jag andra året på en foto inriktad linje på gymnasiet och vill kunna göra lite mer, har två objektiv till den men känner ändå att jag vill ha en ny lite mer modernarn. Den är väldigt plastig och enkel så skulle ville ha en lite svårare, tänkte om du hade något förslag? Har alltid velat ha en canon men du använder väl mest nikon? Om du hade ett förslag iallfall. Fotar inte mycket porträtt och sådant utan mer natur, men vill ändå kunna göra lite allt möjligt med den utan att den ska vara för dyr, köper gärna många objektiv till den senare. Tack på förhand, dina bilder är alltid väldigt inspirerande!

Svar: Åh, tack så mycket :D Okej, förstår att du är sugen på en ny kameran då :)) Nu vet jag inte riktigt vilken prisklass du tänkt dig, men om du vill ha en canon kanske du ska kolla upp 700D? Jag tycker att du ska åka till en fotobutik och testa olika kameror och prata med dom där, så att du får en kamera som passar dig :))
Johanna Fåglund

vilka fina bilder

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Så vackra Bilder. Var själv i Norge i somras.

Svar: Tack så mycket :)) Vad roligt! Der är ju så fint!
Johanna Fåglund

shit vad vackert! :o

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Wow! Så sjukt snygga bilder!! <3

Svar: Taack :D
Johanna Fåglund

Jösses va vackert!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Åh, vilka fantastiska bilder :) Nu vill jag åka till Norge ännu mer :)

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Ååååh jag älskar dina bilder!!! Du är en stor förebild.

Svar: Åh, vad glad jag blir! Tack :D
Johanna Fåglund

Norges klimat måste vara det vackraste i världen!!

Svar: Ja, det är så himla fint där!
Johanna Fåglund

Utrolig fine bilder :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Det är nästan för vackert för att ta in!

Svar: Ja, det känns konstigt att det ser ut så inte alls långt bort härifrån så man kan köra dit på en dag.
Johanna Fåglund

Vilka vackra bilder:-)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: