Norge 19 September 2014 - Några olika fotostopp

Har redigerat några fler Norgebilder nu. Blev ett rätt sent inlägg, men bättre det än aldrig :p
Efter att vi varit uppe på Dalsnibba åkte vi vidare mot campingen. Först igenom Geiranger där vi gjorde två korta fotostopp. Har ju varit där två år tidigare, så har redan massa bilder därifrån, men vi stannade först vid Flydalsjuvet och sedan vid Ørnesvingen. 
Sen skulle vi åka med färja vid Eidsdal, men missade den precis så fick vänta en halvtimma. Gick in i en mataffär, men blev inget köpt för det var så himla dyrt (hade ändå massa godis i bilen :p). 
Vi gjorde inte så många stopp på resten av vägen, men några blev det iaf. Gudbrandsjuvet var ett av dom stoppen. En fors med mycket vatten som hade några vattenfall, väldigt fint var det. Stannade där i ungefär en halvtimma och fotade och gick runt på broarna som var byggda övet vattnet. Klockan hade blivit halv sju och det började bli lite mörkare så vi behövde åka vidare. Två korta stopp till hann vi med och sen ett lite längre, men bilder från det sista stoppet kommer i ett annat inlägg :)) 
 
Påväg när från Dalsnibba. 
 
Flydalsjuvet med utsikt över Geiranger
 
Ørnesvingen
 
Usikt mot Geiranger från andra hållet. Här ser man även Dalsnibba där bakom. 
 
Gudbrandsjuvet 
 
Gjorde en panorama på höjden för att få med hela fallet 
 
Vi gick upp och satte oss på ett berg en stund :)) 
 
Fanns såå mycket blåbär överallt där. Och var helt rött på marken från alla buskarna. 
 
Landskapen är verkligen fina! 
 
Där fick bilen stå och vila en stund :)) Och det är sista bilden för detta inlägget. 
 
Nikon D800 - Nikon 16-35mm / Nikon 50mm 1.4 / Tamron 90mm 2.8 macro 

Gud va vackert! 'Måste ha varit fridfullt där ute

Svar: Ja, det var det verkligen! :))
Johanna Fåglund

underbara bilder !

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Åh vad snygga bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Vilka vackra bilder! Jag ska förhoppningsvis till Trolltungan nästa år :D

Svar: Tack! :)) Så roligt! Verkar ju vara hur fint som helst där också.
Johanna Fåglund

Shitt, vilka sjukt vackra bilder!!

Svar: Åh, tack :D
Johanna Fåglund

Oj vilka fina bilder!!

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Anonym

Vackra bilder! , sjuktligt bra blogg har du. har en bra dag, kram!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Wow säger jag bara, vilken himla idyll!

Svar: Ja, det är verkligen hur fint som helst där!
Johanna Fåglund

Vackra bilder! , sjuktligt bra blogg har du. har en bra dag, kram!

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Så fruktansvärt helt galet fantastiskt vackra bilder du tar kvinna!

(Svenskan blev lite märklig men kunde inte riktigt välja bland orden hur jag kände, så därför blev det en mix av allt.)

Svar: Haha, vad snäll du är! Tack :))
Johanna Fåglund

Ella

Helt sjukt vackra bilder, älskar hela din blogg! Varje inlägg är helt sjukt nice alltså, Jag vill typ äta upp dina bilder, haha. Du är så duktig!

Svar: Haha! Tack, så kul att du gillar mina bilder! :))
Johanna Fåglund

sjukt fina bilder! :) du fick verkligen med känslan av att man själv står där..! :)

Svar: Tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Helt fantastiska bilder!! Så fint!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Helt sjukt vad vackert Norge är!! Måste verkligen ta mig i kragen och åka dit snart! :) Jätte fina bilder!

Svar: Ja, verkligen! Det borde du göra :)) Tack!!
Johanna Fåglund

Shit vad vackert! :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Alltså Norge är ju så nå otroligt vackert!
Sjukt fina bilder ni tagit måste jag säga!
Då kanske ni åkte igenom Eidfjord?
Super bra blogg, kram!

Svar: Ja, det är det verkligen! :)) Tack så mycket! Hmm, tror inte att vi åkte igenom det faktiskt.
Johanna Fåglund

Jisses så vackra bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

gud va fint det är där !
bra bilder !

Svar: Ja det är det! Tack :D
Johanna Fåglund

Så himla vackert!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Så himla fint!!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Så vackert!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Fantastiska bilder Johanna! Älskar din blogg;)

Svar: Tack så mycket! Åh, så himla kul att höra :D
Johanna Fåglund

Så otroligt vackra bilder, verkligen!! Kramar!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Åh vad vackra bilder :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Vilken vacker natur och jättefina foton du tagit!

Svar: Ja, det är så fint där! Tack! :))
Johanna Fåglund

Åh så fina bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Så fina bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Helt sjukt vad fint! Föredrar du D80 eller D800? kram :)

Svar: Tack! :)) Eftersom jag bytte upp mig från en D80 till en D800 så föredrar jag D800an eftersom den är mer avancerad. Men som nybörjare och några år efter det trivdes jag väldigt bra med min D80 :))
Johanna Fåglund

Åh vad den naturen är både vacker och mäktig! Tröttnar aldrig på dina Norge-bilder, så otroligt fina! :D

Svar: Ja, det är den verkligen! Åh, så kul att höra! Tack :D
Johanna Fåglund

ÄLSKAR bilderna med vattenfallet på!! Du är grymt duktig!

Svar: Åh, tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Otroligt vackra bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

helt amazing ju!

Svar: Åh, tack! :))
Johanna Fåglund

Helt fantastiska bilder!

Svar: Åh, tack :D
Johanna Fåglund

Åh vilka härliga bilder!! :)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Superhärliga bilder! Har själv varit där men tyckte inte det såg lika vackert ut då, haha.

Svar: Tack! :)) Inte? Jag har varit där tre gånger och tyckt det vart lika fint varje gång :p
Johanna Fåglund

Wow, magiska bilder! Visste inte att Norge är så vacker, måste åka dit någon gång!

Svar: Tack! :)) Det är helt galet fint där bland bergen!
Johanna Fåglund

så vackra bilder Jag känner verkligen hur vackert det var

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Norge är underbart!

Svar: Ja, det är det verkligen! :))
Johanna Fåglund

norge är ett underskattat land alltså, så jäkla vackert!

Svar: Ja! Innan jag åkte dit för två år sedan tänkte jag inte alls på att det var ett land värt att besöka sådär :P Men nu är jag fast och har vart där tre gånger :))
Johanna Fåglund

åh, gud vilka vackra foton!!! Jag blev typ kär haha :)
hoppas du har en bra dag, kram

Svar: Tack :D Vad glad jag blir!
Johanna Fåglund

Inte nog med att Norge säkerligen är en av världens finaste platser, men det är ju du som är såpass duktig på att fota så det blir så behagligt att titta på! :D

Svar: Åh, tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Gud vilka fina bilder på vattenfallen!! Big like

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Jätte fina bilder!

Svar: Åh, tack :))
Johanna Fåglund

Gud vilka vackra bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Underbara bilder! Norge är så himla vackert! När jag var där hade jag tyvärr bara mobilkamera, för vi tänkte inte längre... Känns lite surt såhär i efterhand.

Svar: Tack! :)) Åh, vad synd!
Johanna Fåglund

Åå vilka fina bilder! :)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Norge är otroligt vackert. riktigt fina bilder!

Svar: Ja, det är det verkligen! Tack :))
Johanna Fåglund

Ja norge är verkligen vackert!

Svar: Jaa :D
Johanna Fåglund

Magiska bilder! Otroligt vackert!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Jag dör så fantastiska bilder!!

Svar: Åh, tack! :)) Fast dö helst inte :p
Johanna Fåglund

Åh, så vackert!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Vilka vackra bilder!

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Älskar din blogg!!

Svar: Åh, vad glad jag blir! Tack :D
Johanna Fåglund

Otroligt vackra bilder!!!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Norge är verkligen otroligt vackert! Vi var också där i sommar :-) I Tuddal och på Gaustatoppen :-D

Svar: Ja, det är verkligen fint! Åh, så roligt! :))
Johanna Fåglund

Åh! Jag körde den vägen i söndes, fast det regnade och var mulet så jag såg aldrig den fantastiska utsikten :( Ska definitivt tillbaka igen i sommar och ta lite längre tid på mig då. Körde ni på trollstigen också?

Svar: Vad roligt, fast synd med vädret. Vi hade också dåligt väder en dag, såg knappt någonting då, lite tråkigt när man ändå är där. Hoppas det blir bättre för dig i sommar iaf :)) Jaa, vi bodde två nätter på trollstigen camping, så det gjorde vi, himla häftigt ställe.
Johanna Fåglund

Fantastiska bilder.
Vad duktig du är.

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Så himla underbara bilder!
Jag har en liten fråga. Bilderna på vattenfallet, använder du något filter till dom? Isåfall vad för något? Jag har haft solglasögon framför objektivet som improvisorisk lösning, men det är ju inte optimalt haha :)

Svar: Tack så mycket! :)) Haha, men det var ju lite smart ändå att använda det när man inte har något annat :P Jag har använt ett gråfilter, ND 1.8 som gör att jag kan ha en 64 gånger längre slutartid.
Johanna Fåglund

Vilka vackra bilder

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: