IR

Jag kopplade in min andra hårddisk idag (som typ är full) som jag inte kollat igenom på länge. Hittade en mapp med några bilder från augusti förra året som jag nog inte lagt upp. Testade på igen att fota lite IR då, men var inte säker på om jag gillade bilderna eller inte så jag la aldrig upp dom. Det är rätt svårt med IR tycker jag, men tänkte ändå visa en av bilderna som blev en av dom bättre från den dagen iaf :p Har inte uppdaterat min IR-kategori här på bloggen sen 2011, så det kanske var på tiden med något "nytt" där :p
Har använt ett filter man sätter på kameran som bara släpper in infrarött ljus. Kan bli väldigt häftiga bilder med det, men det krävs en del redigering också. 
 
Nikon D800 - Nikon 50mm 1.4

Oh vad fin! Ser lite ut som taget ur någon vinter-saga tycker jag. :)

Svar: Tack! :)) Ir-bilder brukar få den känslan ibland :p
Johanna Fåglund

Å jätte fin bild!! Håller helt med Isabella bilden ser ut som en bild ur en saga, magiskt vacker! <3

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Rebecca

Kan du inte göra ett steg-för-steg-inlägg kring hur du redigerar en sådan här bild? :)

Svar: Jag gör aldrig likadant och så himla mycket med en sån här bild, så det blir nog lite svårt. Det finns nog andra bra beskrivningar om du googlar :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: