Dumma moln!

Idag har det för en gångs skull varit bra väder! Jag planerade att åka och fota stjärnor nu på kvällen för det är perfekt nu när månen inte skulle vara uppe och det stod att det skulle bli helt stjärnklart. Jag och Tobias åkte ner mot Vallda där jag brukar fota sånna här bilder för att komma bort en bit ifrån ljuset från stan. 
När vi kommer fram är det ett jättestort moln som drar in precis åt det hållet jag ska fota! Det skulle ju inte vara några moln.. Lite jobbigt att ha åkt hela den vägen så blir det såhär :/ Tog inte många bilder alls, men här är dom två bästa som jag fick.
 
Man ser stjärnorna lite genom molnen iaf
 
Nikon D800 - Nikon 16-35mm

Så himla typiskt att det alltid ska ska komma något som man inte hade tänkt sig från början. Dock tycker jag översta bilden blev riktigt cool ändå! :)

Svar: Jaa, väldigt irriterande var det :p Tack! :))
Johanna Fåglund

Fast bilderna blev ju gudomligt vackra i alla fall! :)

Svar: Åh, tack så mycket :)) Lite jobbigt bara när det inte blir som man tänkt sig, men man får göra det bästa av situationen :p
Johanna Fåglund

Typiskt, men vilka coola bilder de blev ändå! =)

Svar: Jaa :p Tack, kul att du tycker det!
Johanna Fåglund

Helt sjukt fina bilder!!!!!
Hur gör du för att ta bilder på stjärnor? Vad har du för objektiv och inställningar?

Svar: Tack! :)) Om du går in på min fototips-kategori i min meny och skrollar ner lite så hittar du ett inlägg om det.
Johanna Fåglund

Läckert resultat i alla fall :-)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: