45 minuter på 25 sekunder

Förra veckan gjorde jag en timelapse i solnedgången från balkongen. Har varit flera fina solnedgångar nu och det är kul att få med det i en timelapse. Bara att när det väl blir fint är det lite försent att börja fota för då får man bara med slutet. Denna gången började jag lite tidigare iaf och fick med flera färgövergångar :)) 
Under 45 minuter är bilderna tagna och hade 6 sekunder mellan varje bild. Den blev ganska lagom lång, lätt att dom blir för korta ibland, fast den kanske skulle vara lite snabbare bara :p 
 
Glöm inte att ändra till 1080p för bättre kvalité :)) 
 
Fyra bilder från olika tillfällen i timelapsen. Kul att se hur det förändras såhär tycker jag :p

fint =)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Åh vad fint! Häftigt att man typ tror det är slut och sedan kommer det massa rosa på slutet! :)

Svar: Tack! :)) Ja, jag tänkte sluta fota, men tänkte att jag kör en stund till så det var tur :p
Johanna Fåglund

Åh så vackert!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

vekligen så himla coolt och fint!

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

så fint!:)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Naturen är magisk!

Svar: Ja, verkligen :))
Johanna Fåglund

Åh så vackert!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Jättefint och jag tycker inte att den skulle vara snabbare, utan är alldeles lagom. :)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Vackert!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Men vad fräckt, du hade alltså din vanliga kamera och satt i 45minuter och tog bild var sjätte sekund?

Svar: Tack :)) Jag hade inställt på intervallfotografering, så behövde inte trycka på knappen var sjätte sekund :p
Johanna Fåglund

Åh så fint! Hur gör du detta? Spelar du in i 45 minuter och sen snabbar upp det i datorn eller? Och vilket program använder du? :)

Svar: Jag tar bilder efter varandra och lägger sen ihop dom till en video i adobe after effects. Har också en timelapsefunktion på kameran som jag använder när jag är lite lat :p
Johanna Fåglund

Snyggt!! :)

Följ mitt liv som fotograf på bloggen. Fotat alla möjliga stora artister och fått träffa Håkan Hellström. Kämpar på för att nå dit jag vill. Inspireras och se mina bilder :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Vackert!! Vill verkligen prova detta någon gång. Men vad gör du med alla bilder efter att du satt ihop timelapsen? Tänker att det måste bli väldigt mycket bilder efter ett tag i och med att det krävs en del bilder för att göra en timelaps. :)

Svar: Du borde testa :)) Jag brukar inte fota mina timelapsebilder i raw för då hade dom tagit så himla stor plats. Sen redigerar jag alla bilderna i Lightroom och sparar dom i en mindre storlek. Man kan ju spara på dom redigerade bilderna efter LR om man inte vill att det ska ta så stor plats.
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: