Borås Djurpark

Jag och Lisa bestämde igår kväll att vi skulle åka till Borås Djurpark idag. Dom har fått tre små lejonbebisar där! Dom låg inne i ett eget rum fortfarande, men man kunde se dom genom en liten port. Var väldigt mörkt och galler ivägen, så det var inte lätt att fota dom, men man fick se dom lite iaf :)) Så himla söta! Får åka dit igen när dom kommit ut i den stora inhägnaden.
Vi gick runt i parken i några timmar och fotade dom andra djuren också. Väldigt kallt var det när det blåste ;o Man är så van vid det varma som varit den senaste tiden så det kändes väldigt kallt nu när det var 8 grader :p Men det var kul ändå. Älskar att fota djur! 
Har redigerat några bilder från dagen nu ikväll. Valde ut några som jag tyckte såg lite roliga ut + några till. 
 
Tigrarna var inte på fotohumör, så dom blev det inte så många bilder på idag.  
 
Gillar att det är lätt att fota lejonen. Man är i höjd med dom och nära :)) 
 
Mjuk sittplats :)) 
 
Två börnungar som bråkade lite :p Såg väldigt roligt ut. Synd bara att det var så tråkig bakgrund där. 
 
Giraffunge :)) 
 
Elefantungen tyckte det var kul att leka med buffeln :p 
 
Och lejonbebisarna :)) Såå söta! 

fina bilder

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Sara

Hej! Jättefina bilder för det första! Men jag undrar vilket objektiv du använde för att ta dom? :)

Svar: Tack :)) Nikon 70-300mm har jag använt
Johanna Fåglund

Karin

Fint fångat men synd om djuren :( Minns du inte Uppdrag Gransknings program om djurparker?

Svar: Tack! Har inte sett det.
Johanna Fåglund

Åh så söta!!

Svar: Jaa :))
Johanna Fåglund

Underbara bilder !

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Så fina bilder du tar, tjejen. Jag bor i Borås och jag gillar djurparken.

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Fina bilder! Kommer man nära djuren där eller behöver man en rejäl zoom?

Svar: Tack :)) Vissa djur kan man komma rätt nära. Jag har fotat där utan telezoom och fått bra bilder, så det är inget man måste ha, men det är ju en fördel.
Johanna Fåglund

Vilka vackra foton. De är så mäktiga de djuren!!

Svar: Tack :)) Ja, det är dom.
Johanna Fåglund

Fantastiskt fina bilder :) Såå söta lejonungar <3

Svar: Tack! :)) Ja, dom var hur söta som helst!
Johanna Fåglund

Vilka grymt fina bilder du har tagit!! Grymt bra gjort :D

Svar: Åh, tack :D
Johanna Fåglund

Visst är det tacksamt att fota djur. Det blev jätte fina bilder. Speciellt på elefantungen och buffeln. Ha det bra=)

Svar: Ja, verkligen :)) Skulle bara vilja fota sånna här djur i det vilda också någon gång. Tack!!
Johanna Fåglund

Men nej, vad bra bilderna blev! :D
Hur kom du så nära? Eller i nivå med dem utan att du sitter bakom ett "fönster" eller något? :o

Svar: Tack så mycket! :)) Lejonen kan man fota genom glas och då är man på samma nivå, även tigrarna på ett ställe. Annars sätter jag mig och fotar genom staketet ibland för att komma lägre. Man får ha lite tur också att djuren är nära.
Johanna Fåglund

Gud vad söta!

Svar: Jaa :))
Johanna Fåglund

Mysigt och vilka härliga bilder! Bodde i Borås innan och besökte djurparken varje år. Underbart ställe :)

Svar: Tack så mycket! :)) Ja, det är det!
Johanna Fåglund

Åh vad fina bilder! Särskilt dem på lejonen, vill krama om lejonhanen och gosa in ansiktet i manen.. Men jag tror det hade gått rätt illa om man gjort det haha! Hur är det på den parken för djuren? Hade velat åka dit och fota dem någon dag, men är lite petig eller hur man ska säga med djurparker, har varit på så många dåliga parker och det känns inte bra att fota djur när dem inte har det bra, så undrade vad du tycker om den i Borås? :)

Svar: Tack så mycket! Haha nej, det kanske inte hade gått så bra då :p Enligt min uppfattning så är det en bra park, aldrig hört något dåligt om den och djuren brukar vara glada och lekfulla. Pratade med två olika djurskötare som verkade bra också.
Johanna Fåglund

Jättefina bilder :)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Jättefina bilder....

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Gud så fina bilder!!

Kram ;)

Svar: Åh, tack! :))
Johanna Fåglund

fina bilder!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Så fina bilder :)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Så kul att besöka djurparker!

Svar: Ja, det är det :)) Kommer bli fler gånger i år nu när jag kommer in gratis resten av gångerna.
Johanna Fåglund

underbara bilder! <3 GRYM e du! :)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

så härliga bilder!
sista var ju bara för underbar :D

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Så himla fina bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Jättefina bilder :) Bor i borås och besöker djurparken rätt ofta.

Jag undrar hur du har tagit den bilden du har i menyn ( den med ljuset så är det ett hjärta runt) skulle vara kul om du kunde göra ett inlägg på det.

Svar: Tack så mycket! :)) Jag har haft en lampa som är formad som ett hjärta (med flera smålampor) i bakgrunden och fotat med rätt stor bländare. Kan bli svårt att göra inlägg på det eftersom lampan är nerpackad bland julgrejerna :p Men det är som att fota vanliga bokehbilder med lampor i bakgrunden.
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: