Vingarna

Imorse klockan halv 4 kom jag och Lisa hem från Köpenhamn. Blev en lång, men väldigt bra dag! Kommer skriva mer om det imorgon för jag är väldigt trött just nu och har inte redigerat några bilder från konserten än. 
Så länge lägger jag upp några fler bilder från fjärilshuset, lite närbilder denna gången :)) 
 
Nikon D800 - Tamron 90mm 2.8 macro

Anonym

Hej! Hur får du dina bilder så skarpa? :) Jag har en Nikon D5100 och ett Tamron 70-300mm f/4-5.6 macro objektiv (utan vr) och de enda bilderna som blir riktigt skarpa är de jag tagit på våren/sommaren i starkt dagsljus. Hur får jag skarpare bilder på andra tidpunkter? Har använt mig av både auto och manuell fokus! Stativ har inte hjälpt :(

Svar: Hej! Om det är det billiga 70-300 du har, så är det inte ett så jättebra objektiv. Skulle satsa på ett annat objektiv om du vill få bra bilder i sämre ljus. Sen beror det helt på vad du vill fota också. Ett annat tips är när man lägger upp bilderna på tex bloggen för att få dom skarpare är att förminska bilderna i photoshop till den storleken du lägger upp dom i och lägg på lite extra skärpa :))
Johanna Fåglund

Åh vad fina! Du gör mig riktigt sugen på att skaffa ett macroobjektiv!

Svar: Tack! :)) Du borde skaffa ett, riktigt roligt att fota :p
Johanna Fåglund

Näst sista bilden ser verkligen ut som tyg!

Svar: Hehe ja, tycker också det :p
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: