Sicilien 14 maj 2014 - Rundtur

På morgonen första dagen vaknade vi till en jättefin utsikt över havet. Vi åt frukost på balkongen, men efter en
stund drog det in rätt mycket moln. Vi hade en takterass på vårat hotell, så vi gick upp och tog en titt där. Fanns en bar (som inte hade öppnat för säsongen än), sittplatser, en liten egen "strand" med solstolar och en bra utsikt. Började regna lite när vi var där uppe, men bara en kort stund. Var väldigt fint med solstrålar över havet iaf. 
Sen bestämde vi oss för att gå ut och kolla runt i området Giardini Naxos som vi bodde i. Var ett ganska litet ställe, men mysigt med en lång strandpromenad. Mamma hade ju varit där för över 30 år sen och vi hittade hennes gamla hotell, men det var inget hotell längre, såg lite övergivet ut :p Vi gick en rätt lång bit och sen letade vi upp en restaurang för att äta lunch. Jag åt den godaste pizzan på hela veckan där (äter aldrig det hemma, bara när jag är utomlands :p). 
 
Senare på kvällen satt jag och mamma ute på balkongen medan pappa följde sitt handbollslags match (han är ledare för önnereds herrar i elitserien). Medan vi satt där ute såg vi att månen var påväg upp, Den var rosa när den gick upp över horisonten, så fint. Sen gick den högre och högre upp och började lysa mer och jag fotade såklart massa bilder på det :)) 
Blev rätt sent vi gick ut och åt middag på en restaurang, men det var en bra första dag på Sicilien. Vissa dagar har jag fotat lite mer och andra mindre. Denna dagen fotade jag rätt mycket, så det blir en del bilder i inlägget :p 
 
Utsikten från balkongen 
 
Och från taket. Så fint med solstrålarna! 
 
Och jag också ;o Det hade börjat regna här. 
 
Nike heter denna statyn. Tyckte att den var fin. 
 
Turisterna :p Etna i bakgrunden till vänster också, men bakom molnen.  
 
Gick ut på piren också. Såå fint vatten! Etna skulle man sett här också om inte molnen var ivägen :p 
 
På restaurangen och äter lunch. Servitören ville ta en bild på oss :p 
 
Månuppgången :))
Och sista bilden för dagen. Hoppas ni gillar dom! 

Underbart! Ser helt fantastiskt ut, Sicilien blir nog mitt nästa resemål :)

Svar: Tack! :)) Det låter bra ;p
Johanna Fåglund

Så härliga bilder! Ser underbart ut!

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Så mycket fina bilder! Jättefina färger på typ allt!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Men åh, vad härligt allt låter! :D Och ser ut! Underbara bilder! <3

Svar: Det var det också :D Tack!!
Johanna Fåglund

Wow! <3

Svar: :))
Johanna Fåglund

Jättefina bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Fantastiska! Ser underbart ut. Har faktiskt också varit där en gång för många många år sen, kanske inte 30, men säker 10. Kommer inte ihåg så mycket mer än etna. Men kul att se bilder. :)

Svar: Tack så mycket! :)) Åh, vad kul! Det är ett väldigt mysigt ställe, gillar alla berg runt om!
Johanna Fåglund

Vackert ! Blir riktigt sugen på att åka utomlands !

Svar: Tack! :)) Hehe jag med, vill åka tillbaka :p
Johanna Fåglund

Jättefina bilder :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Åsa

Jättefina bilder!!!! :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Wow, grymt fina bilder verkligen, love em! Länge varit sugen på att åka till Sicilien och vart ju inte direkt mindre sugen nu alltså! :)

Svar: Tack :D Det är riktigt fint där. Vill definitivt åka dit igen och åka runt mer :))
Johanna Fåglund

Fantastiska bilder! Och vilka färger!! :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: