Lejonbebisar

Hoppas att ni hade en bra midsommarafton igår :)) Det hade jag. Dagen började med att jag och Lisa åkte till Borås Djurpark. Ni kommer väl ihåg lejonungarna jag fotade sist? Då låg dom ju bara inne, men nu har dom fått komma ut i den stora inhägnaden. Eftersom vi antog att det inte skulle vara så mycket folk just denna dagen bestämde vi oss för att åka dit en sväng. Det var inte mycket folk och vi hade tur med flera av djuren som var glada och pigga, så det blev en hel del bilder. 
Tänkte lägga upp två söta bilder nu, kanske kommer fler senare om jag orkar redigera lite. 
 
Två månader gamla är dom :)) 
 
Nikon D800 - Nikon AF-S 70-300mm F4.5-5.6G IF-ED VR

Åh så söta! Jättefina bilder :)

Svar: Ellerhur! Tack :))
Johanna Fåglund

Jättesöta bilder :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Åh SÅ SÖTA!

Svar: Jaa :))
Johanna Fåglund

Åhh vilka fina!

Svar: Ja, riktigt söta! :))
Johanna Fåglund

Naaw, så söta !

Svar: Ja, hur söta som helst :))
Johanna Fåglund

Fina bilder på de söta ungarna.
Det ska bli Borås djurpark i sommar så jag kan fota en del,

Svar: Tack! Vad roligt :))
Johanna Fåglund

Åååh, så underbart söta!

Svar: Jaa :))
Johanna Fåglund

Så fina bilder! :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

RAWR vad farlig man kan se ut xD fina bilder

Svar: Haha ellerhur! :p Tack :D
Johanna Fåglund

Gud så söta :D

Svar: :))
Johanna Fåglund

haha.. så kollar man ner ett inlägg så ser man ännu finare bilder. åh herre gud, ja dör så söta! Ett riktigt Capture the moment kort(första bilden) ! :)

Svar: Hehe tack så mycket! :D Ja, blev väldigt gulligt!
Johanna Fåglund

Men ååh va söta!!
jättefina bilder :)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Gud så söta!
Vad jobbar du med? Du lägger ut så mycket bilder på söta djur!

Svar: Jag jobbar som fotograf, men bilderna på djuren har jag fotat för skojs skull bara på djurparker :p
Johanna Fåglund

När du fotat dessa bilder, har du stått en bit ifrån eller hur har du fotat dem? :D kram

Svar: Lejonen brukar vara på ett ställe som man kan stå nära dom med en glasruta mellan.
Johanna Fåglund

Så dessa bilder är med en glasruta i mellan? :)
ser inte så ut. hehe
väldigt coola bilder :D
du är så duktig.

kram

Svar: Ja, det är det. Funkade väldigt bra att fota där. Tack! :))
Johanna Fåglund

Härligt :)
Jag hoppas med bli duktig att fota sådär :D
är sugen på ett macro men så svårt att veta vilket man ska ha. Så svårt!
Så lite så!

Svar: Bara man övar mycket så lär man sig mer och mer. Det tar ju sin tid, men det är det värt i slutändan :)) Ja, det är inte lätt med objektiv. Jag skulle iaf kunna rekommendera Tamron 90mm 2.8 macro som jag har. Har både gamla och nya modellen, men den nya är snäppet bättre även om jag gillar båda. Åk till någon fotobutik och testa så kommer du nog märka vad du gillar :))
Johanna Fåglund

Ja, verkligen värt det sen när man väl kan det och de blir fina resultat på bilderna :D
Okej, är det utan IS på det tamron objektivet?
ligger de objektivet på i pris? jag har kollat på canon 100mm 2,8 det kostar 8450:- nått sånt. men vet inte, så himla svårt. får testa som du säger :D kram

Svar: På den nyare versionen av Tamrons macro finns bildstabilisator (heter VC på Tamron). Vet inte hur priset på den är för jag vann mitt, men skulle gissa på 4500 kanske.
Johanna Fåglund

Är detta det nya tamron objektivet? :D http://www.cyberphoto.se/info.php?article=sp90vcCa

Tamron AF SP 90/2,8 Di VC USD Macro 1:1 till Canon

Tänker så det inte är fel jag läst om nu :P hehe
kram

Svar: Ja, det är det objektivet :))
Johanna Fåglund

åh tack för snabbt svar :D
men detta objektiv kommer man väldigt nära med va?
förlåt för mina frågor. men tänkte för du har det så ville jag kolla lite med dig :D :D

värt att köpa detta än canon macro 100mm 2.8 tro?

kram

Svar: Ja, man kommer nära med det. Har ju inte testat canons 100mm så kan tyvärr inte svara på vilket som är bäst. Du borde åka och testa dom innan du bestämmer dig :))
Johanna Fåglund

Okej :)
Den bilden du har på nyckelpigan är det taget med tamron´s objektiv de nya som du vann? =)
Värsta är att jag vet inte någon butik i norrköping som har canon 100mm :( har kollat men inte funnit någonstans. lite synd. tack för du svarar på mina frågor :D kram

Svar: Aa, alla mina macrobilder sen februari har jag fotat med det objektivet. Vad synd ;/
Johanna Fåglund

härligt :D
Ja, väldigt synd, enda alternativet är väl att chansa på vilket som är bäst. skiljer ändå över 4000:- på dem. hehe
dyrast är inte alltid bäst :P


Svar: Ja, du kan ju annars läsa recensioner om dom och se vad folk tycker är bra och dåligt med dom om du inte redan gjort det :))
Johanna Fåglund

Jag får ta & göra det :D tack för tipset :D


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: