Tvåprickig

Redigerade två bilder till på nyckelpigan jag fotade förra helgen. Man sa ju alltid när man var liten att prickarna visade hur många år nyckelpigan var, men såklart är det ju inte så. Fast jag har inte vetat varför dom har olika många prickar, så jag kollade upp det. Tydligen är det så att olika sorter har olika många prickar (så enkelt var det :p). Finns 60 olika arter av nyckelpigor i sverige och jag har fotat två av dom i år, tvåprickig som på bilderna här under och sjuprickig (som är den vanligaste) för några månader sen. Får se hur många fler det blir på bild :P
Ja, det var lite om nyckelpigor såhär mitt i natten bara för jag inte hade något bättre för mig. Så himla varmt så det är lite svårt att sova. 
 
Nikon D800 - Tamron 90mm 2.8 macro

gud vilka vackra bilder! OCH coolt med två prickar :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Så vackert!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Super fina bilder! :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Neeej jag som alltid trott att det berodde på åldern, alltid tyckt att det varit så tufft ju haha! Jättefina bilder i alla fall. :)

Svar: Haha :P Ja, det borde varit så! Tack :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: