Hoppisar

Är såå varmt ute nu! Dagen började med sol och lite senare kom ett riktigt ösregn, åska och massa blixtar och nu är det lite soligt igen. Jag försökte fota blixtar, men det var för ljust för det. Såg några häftiga som jag hade velat ha med på bild, fast det gick inte så bra. Tidigare var jag iaf ute i trädgården och fotade hoppspindlar. Gillar verkligen att fota dom :)) 
 
Lite längre skärpedjup hade inte skadat, men gillade ögonen här :p 
 
Nikon D800 - Tamron 90mm 2.8 macro

Wow vad coola! Lite obehagliga också :)

Svar: Hehe jaa, det håller jag med om :p
Johanna Fåglund

Ohherre jösses, vet att du inte var såhär nära men hur vågar du ändå fota dem när de dessutom heter "HOPPspindlar" haha?!
Grymma bilder blev det iallafall :)

Svar: Haha :p Brukade tycka att det var läskigt, men dom är ganska snälla så dom är inte så läskiga länge :p Tack!!
Johanna Fåglund

åh så vacker!!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Hur kan du komma så nära med 90mm? Jag kommer aldrig sådär nära :( Superfina bilder!! :)

Svar: Har inte fotat så nära som det går här, men jag har beskurit bilderna efteråt så man får en lite närmare bild :)) Tack!
Johanna Fåglund

Herregud vad häftigt! Är dock glad att jag inte är spindelrädd...

Svar: Tack :)) Haha, det är jag, men det är så kul att fota dom :p
Johanna Fåglund

Sjukt coola bilder :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

omg vad läbbigt! Sjukt coola bilder!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Förstår inte hur du kan komma så nära haha!

Svar: Hehe funkar med macroobjektiv :p
Johanna Fåglund

de är nästan söta ju, haha! :D gillar tredje bilden mest, lite annorlunda :)

Svar: Haha bara nästan, om det inte hade varit spindlar :p Tack! :))
Johanna Fåglund

Grymt häftiga foton!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: