Natt

Lägger upp en nattbild lite mitt i natten såhär. Längesen jag såg natthimlen nu med massa stjärnor (syns ju knappt några här i stan), vill fota det snart igen. Men nu ska jag sova, godnatt :)) 
 
Nikon D800 - Nikon 16-35mm 

Sjukt fin bild!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Felicia

Hej! Jag har försökt fota stjärnor ett antal gånger. Jag brukar vara ca 2 mil från centrala Göteborg. Det är inga lampor i närheten men ändå så syns knappt några stjärnor. Hur gör du för att så många ska synas? :)

Svar: Nej, det är inte lätt när man är så nära stan. Denna bilden har jag fotat ute på landet nästan 10 mil ifrån Göteborg och där ser man många fler stjärnor. Fast jag har fotat närmare Göteborg också och fått med massa stjärnor, så det ska gå. Har ett inlägg i min kategori "fototips" om hur jag fotar stjärnorna, gå in där och se hur man gör och inställningarna på kameran :))
Johanna Fåglund

Åh himla fin bild, kommer du ihåg vad du hade för inställningar på bilden? :)

Svar: Tack! :)) 25sek f/4 och ISO 2500 hade jag på denna.
Johanna Fåglund

Så fantastisk bild! Älskar din bloggdesign :D

Svar: Åh, tack :D
Johanna Fåglund

Jisses vilken bild.

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

fin bild!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Helt underbar nattbild!!! Ha en mysig söndag:)

Svar: Tack! :)) Detsamma.
Johanna Fåglund

himla fin bild !

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Åh jag vill också fota stjärnor igen snart. Men varje gång jag har varit utanför stan på sistone har det varit helt molnigt, så himla irriterande haha.

Svar: Tråkigt ;o Hoppas du får tillfälle till det snart då :))
Johanna Fåglund

Vackert! :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: