Norrsken

På juldagsnatten gick jag och Tobias ut för att fota stjärnorna, perfekt då när månen inte var uppe vid den tiden. Har längtat efter att fota stjärnor, dom senaste gångerna har det ju blivit molnigt när jag tänkt fota det så det har inte blivit så bra. 
På första bilden jag tog såg jag ett grönt sken borta över skogen. Tänkte att det var konstigt om det skulle vara norrsken, vi var ju bara lite utanför Alingsås. Fast jag vet ju att man kan se det ibland så långt ner, men inte skulle jag väl ha sån tur? Tog några bilder till och det kunde inte vara något annat än norrsken, så vi gick tillbaka och hämtade bilen för att åka till ett bättre ställe där skogen inte skulle vara ivägen så mycket. 
Vi hittade ett bra ställe där man såg det bättre och det blev bara tydligare och tydligare. Det var 12 minusgrader, mina fingrar och fötter höll på att förfrysa. I en timma var vi ute innan det blev alldeles för kallt och vi åkte tillbaka. 
Det var väldigt roligt att få se och fota norrsken igen, har ju bara gjort det en gång innan i Norge förra året (bilder här). Jag har fler bilder som jag kommer lägga upp en annan gång :)) 
 
Detta är den första bilden jag tog. Tänkte först att granen kanske gjorde det gröna ljuset, men det kunde den ju inte göra :P 
 
Det syntes lite bättre på den andra platsen vi var på :)) 
 
Och vi <3
 
Nikon D800 - Nikon 16-35mm / Nikon 50mm 1.4

Den sista bilden är så härlig!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Så himla fint, jag såg också norrskenet, hade aldrig sett det innan. Riktigt maffigt! :D

Svar: Tack! :)) Åh, vad roligt! Det är verkligen häftigt att se!
Johanna Fåglund

Åh va fint! Har aldrig sett norrsken

Svar: Tack! :D Det är väldigt häftigt att få se det, även om det inte var så tydligt i verkligheten som på bilderna.
Johanna Fåglund

Underbart !!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

riktigt läckra bilder

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Så fina bilder :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

så fina bilder, och häftigt med norrsken så långt söderut! Bilden på er är verkligen jättefin!

Svar: Tack så mycket! :)) Ja, det var väldigt kul att få se det :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: