Sicilien 19 maj 2014 - Uppe bland bergen

Nu har jag äntligen blivit klar med lite fler bilder från när jag var på Sicilien i maj. Har varit lite seg med dom bilderna, men ska försöka att inte vara det med resten nu :p Eftersom jag inte tog så många bilder den 18 maj, så hoppar jag över den dagen och lägger upp den 19de istället. 
Vi hade planerat att vi skulle hyra en bil någon dag under veckan och åka ut bland bergen. Det var svårt att bestämma dag eftersom vädret var så olika hela tiden. Det stod iaf på prognosen att måndagen skulle vara den dagen med bäst väder, så vi bestämde oss att hyra bilen då. Såklart var det dagen med sämst väder istället.. 
Vi började åka på morgonen upp mot Taormina och Castelmola som låg uppe på berget bredvid där vi bodde, sedan vidare ut på "landet" och upp i småbyarna Motta Camastra, Francavilla och Castiglione (och några till som jag inte kommer ihåg namnet på). Det var molnigt, dimmigt och regnade lite. Jag hade tänkt att man skulle ha en fin utsikt mot Etna och så, men tyvärr så var inte utsikten den bästa denna dagen. Så himla synd.. Men det var roligt ändå att åka runt där för det var så himla fint med massor av citron och apelsinlundar och berg överallt med små söta byar uppe på. 
Vi stannade många gånger på vägen så det blev massa bilder som jag kommer dela upp i två inlägg. Här kommer första delen. 
 
Isola Bella. Har sett så fina bilder på denna ön. Det var så grått ute när vi var där så vattnet set inte alls så turkost ut som det egentligen är. 
 
Utsikten från Castelmola. Vi bodde nere vid havet bakom berget där. 
 
Och en bild på mig :p 
 
Var väldigt fint med alla berg och att det var så mycket grönt överallt också. 
 
Sen kom vi till en fin bro som jag var tvungen att fota vid så vi stannade en stund här :)) 
 
På andra sidan bron fanns det apelsinträd 
 
En fin liten by uppe på ett berg. Vi började åka uppåt mot den (tror det var den iaf) 
 
Ganska högt upp och än var vi inte framme. 
 
Här vände vi och åkte ner igen för svängarna blev bara skarpare och var jättebranta. 
 
Sen hittade vi en till fin bro som jag ville fota vid. Och här avslutar jag första delen av bilderna. Tyckte det räckte med 20st i ett inlägg :p 
Hoppas ni gillar bilderna för det kommer komma ännu fler en annan dag :)) 
 

Wow! vilka bilder! ser ut som en underbar plats!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

va fint det är där!
Isola Bella, ser ut att vara en riktigt fin liten ö. Kan man åka ut till den?

Svar: Det går en smal sandstig ut till den som man ser lite av på bilden så man kan nog gå till den.
Johanna Fåglund

Alltså WOW! Superfina miljöer och vad vackert med dimman över bergen.

Svar: Ja, det är verkligen fint där! :))
Johanna Fåglund

Åh men gud så vackra bilder!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Underbara bilder! :)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Vilket ställe !

Svar: Ja, det är riktigt fint där! :))
Johanna Fåglund

Tycker att det blir riktigt häftiga bilder då det är moln och sådant :D

Svar: Ja, det blev ändå ganska bra på bild, men jag hade hellre haft blå himmel med vita molnpuffar så man hade kunnat se lite mer :p Ett tag såg vi bara några meter framför oss på vägen.
Johanna Fåglund

Underbara foton! Skulle verkligen vilja resa dit.

Svar: Tack så mycket! :)) Det är verkligen fint där, vill åka dit igen :p
Johanna Fåglund

så himla fina bilder! :D

Svar: Tack Alma :D
Johanna Fåglund

Åh vilka underbara bilder! Kram :)

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: