Sicilien 19 maj 2014 II - Dimmigt

Tänkte lägga upp andra delen nu av bilderna från Sicilien när vi var ute och åkte med bilen. Slutade förra inlägget med en bild på en bro. Denna bron gick jag över medan mamma och pappa åkte över. När jag var mitt på bron såg jag att det var en fin fors som gick under med turkost vatten. Stenarna runt om var helt släta, det såg väldigt fint ut. Gick sen ner under bron, mamma och pappa kom dit med bilen också, så gick jag och pappa ut till vattnet och fotade lite.
Sen skulle vi vidare och vägen gick upp för ett berg mot en by. Det blev bara dimmigare och dimmigare hela tiden. Till slut såg vi inte långt framför oss på vägen. Blev lite bilder ändå som jag blev nöjd med, men som ni kanske förstår hade jag gärna haft bättre väder så man hade kunnat se mer av utsikten. 
Efter att vi kommit ner från berget igen försvann dimman och vi åkte ut mot kusten där vi skulle försöka hitta någonstans att äta. Var inte så lätt faktiskt då dom flesta ställena var stängda (var ju lågsäsong när jag var där). Till slut hittade vi en resturang vid havet som var öppen. Maten var inte så god, men jag köpte glass efteråt som var godare :p Vi åkte vidare och stannade vid en strand där jag gick ner och fotade. Var ganska stora vågor, men det var rätt grått och tråkigt, så havet såg inte så lockande ut :p 
Och detta var slutet på vår lilla rundtur bland bergen på Sicilien. Blev en väldigt bra dag även om vädret kunde varit bättre :)) Sen hade vi bara en dag kvar innan vi skulle åka hem igen, bilder från det kommer en annan gång. 
 
Den fina forsen :)) 
 
Tycker att stenarna runt om ser rätt häftiga ut :p 
 
Och här sitter jag och fotar :p 
 
Här ser det ändå rätt bra ut med dimman :)) 
 
Undra om det är jobbigt att bo såhär. I en by, uppe på ett berg med knappt nånting i närheten och väldigt branta vägar :p Fint är det iaf. 
 
Sen såg man inte så mycket. 
 
Och här avslutar jag denna dagen :)) Hoppas att ni gillade bilderna! 

Jättefina bilder, gillar bilder med dimma och håller med dej, riktigt häftiga stenar :)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Jättefina bilder! Riktigt häftigt med dimman:)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Shit vilka foton!

Fotona på vattnet och "bergen" är ruskigt bra. Lagt på någon extra skärpa? Du skulle inte kunna tänka dig göra en video om hur du redigerar foton? Jag försöker lära mig redigera bra, men jag är verkligen askass på redigering!

Svar: Tack så mycket! :)) Aa, jag har lagt på skärpa, det behövs när man ska lägga upp dom på bloggen. Tror nog inte att jag kommer göra en video tyvärr.
Johanna Fåglund

Vilka underbara bilder! Älskar verkligen den under texten "sen såg man inte mer".

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Otroligt vackra bilder! Vilken känsla du förmedlar med dina bilder :) dit skulle jag vilja resa nån gång :)

Svar: Åh, tack så mycket :)) Rekommenderar att åka dit någon gång, är verkligen fint där!
Johanna Fåglund

Så vackert

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Åh så fina bilder! :)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Fina bilder!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Fina bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Jättefina bilder! :) Sicilien verkar vara supermysigt

Svar: Tack :)) Det är det!
Johanna Fåglund

Riktigt snygga bilder!!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Du är så himlahimla bra på att fota!

Svar: Åh, tack :D Vad snäll du är!
Johanna Fåglund

Jättefina bilder, speciellt nummer tre, så fina stenar, och fint med längre slutartid!

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Åh vad fina!!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Stämningsfulla, vackra bilder! :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

vilka finna bilder vart har du fotat de.

Svar: Tack! På Sicilien.
Johanna Fåglund

Superfina bilder :)

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Åh, underbart !

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Vilka härliga bilder du bjuder på :D

Svar: Åh, tack :)) Vad roligt att du tycker det!
Johanna Fåglund

Jätte vackra bilder:D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Förresten, jag har en tävling på min blogg där man kan vinna en canvasframkallning, vore kul om du ville delta :)
http://blogg.anniesfotografier.se/2014/august/vinn-en-canvastavla.html

Svar: Vad roligt. Jag som behöver tavlor nu när jag precis flyttat :p
Johanna Fåglund

Härliga bilder älskar dimma :D

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: