natt

Det blev inga blixtbilder inatt. Nu när jag äntligen har en bra utsikt så kommer det på fel sida ;o Gick ut och försökte ta någon bild istället, men det blev ingenting ändå. 
Lägger upp en bild från förra året då jag fotade stjärnorna och månen höll på att gå ner samtidigt. Var så himla fint! Saknar att fota stjärnor, men snart kan man göra det igen :)) Hoppas ni inte tycker det är tråkigt med gamla bilder, men jag tycker att det är bättre med det än att inte uppdatera alls :p 
 
Nikon D800 - Nikon 16-35mm
 

Vilken cool bild!! Verkligen!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Jag är så grymt imponerad av dina "nattbilder"! När du fotar stjärnor sådär, använder du en jättelång slutare för att få med alla stjärnor? Jättetacksam för svar! :)

Svar: Åh, tack så mycket! :)) Jaa, en ganska lång slutartid. Om du vill läsa mer hur jag fotar sånna här bilder har jag ett inlägg här: http://stargirlphoto.blogg.se/2013/september/att-fota-stjarnor-2.html
Johanna Fåglund

En helt underbar bild! Verkligen jätte fin, det ser riktigt magiskt ut :)

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

denna bild är ju så vacker!!!
Nej då, dina bilder kan man ej tröttna på så det gör inget med gamla bilder!

Svar: Tack så mycket! Vad bra! :))
Johanna Fåglund

Rebecca

Mycket hellre gamla bilder än inga alls!
Man blir fortfarande lika förtrollad av dom trots att dom legat på en hårddisk något år ;)

Svar: Vad roligt att du tycker det! Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Kan se dina bilder om & om & om igen ;-)

Svar: Vad roligt att höra :))
Johanna Fåglund

Så vackert! Och så fascinerande att du fick med både solnedgång och vintergatan, mycket bra gjort! :)

Men när du fotar blixtar vad har du för inställningar då? Jag har försökt flera gånger nu men det lyckas aldrig.. :/

Svar: Tack så mycket! Det är månen faktiskt som höll på att gå ner, men såg ut som en solnedgång :))Har ett inlägg om det. Gå in på fototips i min meny och skrolla ner lite.
Johanna Fåglund

Så himla fint! :)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Helt fantastiskt! Vad hade du för inställningar till denna bild?

Svar: Tack :D 30sek f/4 ISO 2000 hade jag på denna.
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: