Macro

Jag hade bara mitt macroobjektiv på kameran igår när jag var ute. Fanns gott om småkryp bland blommorna som satt snällt och ville bli fotade. Sen fanns det dom som inte satt lika snällt och bara flög iväg när jag skulle fota ;o Så här är några bilder på dom lite snällare småkrypen som ville vara med på bild :)) 
 
Nikon D800 - Tamron 90mm 2.8 macro 

Fina bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Så snygga och skarpa bilder!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Wow, det är ganska coolt att man kan få sånahär bilder alltså :D

Svar: Jaa, macro är så himla roligt att fota :))
Johanna Fåglund

Super fina bilder som vanligt när de kommer från dig :-) Kram

Svar: Åh, tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Coola bilder!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Vackert som alltid! Har du fotat dessa på frihand? Visst hade du köpt det nya Tamron 90mm? Tycker du att det är stor skillnad på det och det gamla isf?

Jag är otroligt sugen på ett teleobjektiv nu, kollar runt lite så jag vet hur mycket pengar jag måste spara ihop...=P Är du nöjd med ditt 70-300? Jag skulle helst vilja ha ett 2.8, om inte annat för att jag absolut inte är lika stadig på handen som dig.=D Tyvärr hittar jag inget 70-300mm/2.8, det verkar bli ett 70-200 i så fall. Tycker du att 100mm mer väger upp att det inte är lika ljusstarkt?

Vi har kommit hem från vår Norgeresa nu, det var verkligen fantastiskt. Håller på att redigera bilderna nu.=)

Grattis till samboskapet, hoppas ni kommer att trivas i er nya lägenhet!

Svar: Tack så mycket :)) Ja, har fotat dom på frihand, använder aldrig stativ för sånna bilder. Aa, jag vann ju Tamrons nya 90mm macro. Kvalitén på bilderna mellan dom olika objektiven har jag inte märkt någon direkt skillnad på, men det nya är mycket härligare att fota med. Det åker ju inte ut när man fokuserar på nära håll och det är en stor fördel tycker jag. Bildstabiliseringen har jag inte kunnat testa än då min inte fungerar som den ska. Men jag tycker iaf mycket mer om det nya även om det gamla är riktigt bra det också.

Mitt teleobjektiv är inte det bästa, men det duger bra ändå. Jag hade nog hellre haft ett ljusstarkt tele än mer zoom eftersom det ofta är så att man vill sänka bländaren, mer än det går på mitt.

Åh, vad kul. Måste gå in och kolla på dom bilderna då när du lagt upp dom :))
Johanna Fåglund

Häftiga bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Härliga bilder

Svar: Tack:))
Johanna Fåglund

fina

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: