Misslyckad timelapse

Natten till söndagen var det stjärnklart och ingen måne, så jag tänkte passa på att fota en timelapse. Har en funktion (intervallfotografering) på min kamera där jag kan ställa in hur många bilder jag vill ta och hur många sekunder det ska vara mellan varje bild. Detta har funkat bra tidigare, men nu stängdes det av var 15de minut ungefär så jag fick gå ut och starta om varje gång. Timelapsen blev inte alls bra pga detta då det blev massa hack i den ;/ Vet inte vad som gör att den stängs av om det kan vara för långsamt minneskort, kylan eller fukten ute. Det har ju funkat förut.. 
Här är två bilder som jag tog iaf. 
 
Nikon D800 - Nikon 16-35mm 
 
Ni undrar säkert hur timelapsen blev, så jag lägger upp den även om den har flera hopp i sig. Den är väldigt kort också eftersom vi gav upp när kameran hade slutat ta bilder typ tre eller fyra gånger. 
Ändra till 1080p för bättre kvalité. 

Bilderna blev fina i alla fall :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Alltså wow! Jag fattar inte hur du kan få så mycket stjärnor i dina bilder :) Så himla vackert.

Svar: Har ett inlägg i min fototipskategori i menyn där jag beskriver hur jag fotar mina stjärnbilder :p Tack!
Johanna Fåglund

Jo jag vet liksom hur man gör, tycker bara dina blir så himla bra haha :)

Svar: Hehe okej :p Tack!
Johanna Fåglund

Bilderna är fantastiska! Har själv försökt mig på stjärnfotografering men lyckas inget vidare. Förstår inte riktigt hur jag ska kunna fokusera när det är så mörkt ute, vad ska jag fokusera på??

Svar: Tack så mycket! :)) Det är svårt med fokusen, men jag försöker fokusera på någon stark stjärna eller en lampa långt bort. Ska gå att ställa in manuellt på oändligt (den liggande 8an man kan se på objektivet), men jag brukar inte få det så bra då. Ifall du vill läsa mer har jag ett inlägg i min fototipskategori om stjärnfoto.
Johanna Fåglund

Superfina foton som vanligt :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Åå va häftigt. Hur gjorde du det där? Vad innebär timelapse? Fy va häftigt

Svar: En timelapse är när man tar massa bilder och sätter ihop till en video. Kan bli väldigt häftigt när det blir bra :p
Johanna Fåglund

Jättehäftiga bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: