Åka iväg

Snart är det långhelg och då ska jag åka iväg med familjen till en liten stuga i Källsjö. Har hyrt den stugan lite då och då sen jag var liten och tycker att det är ett jättemysigt ställe. På torsdag åker jag och kommer hem på måndag igen. Härligt att komma iväg lite även om det inte är så långt bort :)) Står att det ska bli jättebra väder också så hoppas att det stämmer! 
 
Här är två IR-bilder som jag fotade 2010 när jag var där. Längesen jag fotade IR nu, får försöka göra det mer denna sommaren.  
Nikon D80 - Nikon 18-135mm 

Fina bilder :)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Ååh, vilka läckra bilder! <3
Är IR-filter dyra i inköp?

Svar: Tack :D Ja, dom kostar en del. Fast jag beställde ett till från ebay (mitt gamla passar inte mina nyare objektiv) som jag ska testa och se om det funkar bra. Det är mycket billigare iaf.
Johanna Fåglund

Källsjö är mysigt! Har dock inte varit där jättemycket, även om det ligger ganska nära mig :)

Svar: Ja, det är det :)) Det är så härligt att komma bort från stan lite och ut i naturen!
Johanna Fåglund

Underbara bilder! Hoppas ni får en fin påsk!

Svar: Tack! :)) Detsamma!
Johanna Fåglund

Magiska bilder! Ser ut som i en saga :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Super fina bilder, du är riktigt skicklig på att fota! Kram :)

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Hoppas du har det riktigt trevligt! :D
IR-bilder är så fina! :D

Svar: Det kommer jag nog ha. Hoppas du får en bra påskhelg du med :)) Ja, det kan bli väldigt fint med IR.
Johanna Fåglund

åh, tycker ir verkar väldigt roligt faktiskt, har dock inte riktigt förstått det, är det bara ett filter man köper och sätter på objektivet och inget mer? :)

Svar: Det är kul med IR, men svårt :p Dom oredigerade bilderna är helt röda, så det krävs en hel del redigering för att få dom bra om man inte bara gör dom helt svartvita då. Antingen gör man om hela kameran till en IR-kamera (som kanske inte är det man helst vill göra) eller så skruvar man på ett IR-filter. Dock behövs det en mycket längre slutartid med filter, men det funkar ändå bra (om det inte blåser för mycket).
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: