19 April 2014

Denna dagen var det påskafton och vädret var hur härligt som helst med strålande sol och 20 grader. Hade sån himla tur med vädret hela helgen när vi var i Källsjö. Vi började dagen med att måla ägg vid frukosten. Mitt blev helt misslyckat så jag kladdade bara på massa färger till slut och smetade ut det med fingrarna, för att det skulle bli nånting på det gjorde jag en stjärna också :p 
På dagen var vi ute i trädgården, ute och gick och pappa åkte in till Ullared igen för att köpa några olika "grenar" till en femkamp som vi skulle ha lite senare. Blev några olika roliga saker, boule, pilar som man skulle kasta i en ring i gräset, en grej man sköt upp en boll i luften med och skulle fånga på tid, ett pussel man skulle göra på tid och en luftpistol. Det var väldigt roligt och det slutade med att jag vann :)) 
När det hade blivit mörkt ute gick jag och Lisa ner till sjön för att jag skulle fota lite stjärnor. Helt kolsvart var det verkligen för det var ingen måne uppe vid den tiden, så det var väldigt bra att fota då. 
 
Lisas, Viktors, pappas, mitt och mammas :)) 
 
Jag var inne i en såpbubbla också 
 
Jag och Lisa var ute och gick med Elton en stund 
 
<3 
 
Sen började vi med femkampen 
 
Jag och Lisa gör upp om andra och tredjeplatsen i att skjuta upp och fånga bollar :p 
 
Hade med oss en jättestark lampa när vi gick ner för att fota stjärnorna som vi också använde för att lysa upp bryggan med (och en bit ut i luften också) 
 
Hittade lite mer stjärnor på ett annat ställe. 
 
Nikon D800 - Nikon 16-35mm - Nikon 50mm 1.4 - Tamron 90mm 2.8 macro 

herregud så mycket stjärnor!! har inte fotat stjärnor något alls denna säsongen :(

Svar: Ja, galet mycket! Vad synd. Jag har försökt att fota vid alla tillfällen jag fått :p Tror det blir ännu mer stjärnfoto i helgen också :))
Johanna Fåglund

Va bra du är på att måla!
Vad är det för ras? Den hunden är ju bara för söt! :D
Kram

Svar: Tack, men det ägget blev ju helt misslyckat :p Ja, han är så galet söt! Det är en Yorkshireterrier.
Johanna Fåglund

sv Hoppas det är klart väder i helgen så kanske jag också kommer ut och fotar stjärnorna!

Svar: Det verkar som att det ska bli det. Och månen går inte upp förrän efter 4 på morgonen, så det blir månfria nätter också :))
Johanna Fåglund

Fina bilder :D Älskar Homer-ägget !!! :D

Svar: Tack! :)) Haha ja, det var fint :p
Johanna Fåglund

Sv: Härligt!!

låter som du haft en bra påsk, söta ägg och coola bilder på stjärnhimlen dessutom! :)

Svar: Det hade jag. Hoppas du också hade det! Tack :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: