Frost

Imorse fick jag åka till läkaren igen för mina ögon. Dom var inte bra alls idag på morgonen när jag vaknade. Så jobbigt att dom inte kan bli bättre någon gång, vart såhär i ett år nu.. Fick recept på nya allergitabletter så får se om det funkar, vet inte ens om det har med allergi att göra, men hoppas dom hjälper iaf.. 
Det var en fin soluppgång med dimma, men eftersom jag skulle dit kunde jag inte fota den ;/ Jag gick ut i trädgården en stund efter att jag kommit hem och fotade lite frost iaf :)) Gillar inte när alla löv försvunnit från buskarna runt trädgården så man ser igenom, bilarna som åkte förbi måste trott att jag var knäpp som låg i frosten i gräset :p 
 
Nikon D800 med Tamron 90mm 2.8 macro 
 

SHIT vad fina bilder!! :O Jätte duktig!!

Får jag ta några av dina bilder? Vill göra ett inlägg om din blogg på min, du är så duktig så vill att fler ska hitta till sin sida.. bara om du vill dock! :)

Härliga bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Älskar dina bilder! :)

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Sista bilden är grymt fin :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

SnyygT!!!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Men oj..vilka snygga bilder du tagit! Verkligen duktig!
Och jag förstår att du kröp i gräset.. Allt för en bra bild liksom ;)
Trevlig kväll!

Svar: Åh, tack så mycket :)) Haha ja, man får se lite knäpp ut då :p
Johanna Fåglund

Det ser fantastiskt ut :)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Vet inte exakt vad du har för bekymmer med ögonen, men det påminner om mina problem för många år sedan.
Läkaren kom slutligen fram till att det var nickelallergi!
Jag fick svag kortisonsalva och stränga order om att aldrig röra runt ögonen, inte klia, inte stryka, inget! (utan att tvättat händerna väldigt noga)
När jag till slut kunde hålla mig från att klia, och smörjde med salvan någon månad, så försvann problemet och har aldrig kommit tillbaka.
Nickel har man ju på fingrarna jämt liksom...

Svar: Läkaren frågade mig idag om jag är allergisk mot nickel, men det visade ingenting på ett sånt test jag gjorde för något år sen. Det var ju rätt längesen så kanske har utvecklat någon allergi den senaste tiden. Är ju ofta uppe med händerna vid ögonen nu när det kliar ofta, fast för mig är det både på utsidan och insidan av ögonlocken. Svårt att hålla sig borta, men jag ska försöka med det du sa iaf :)) Tack för tipset!
Johanna Fåglund

Fantastiskt fina bilder! Är himla sugen på att fota frost, men tyvärr har det inte varit någon frost hos mig ännu vad jag vet :)

Svar: Tack! :D Hoppas att det blir lite frost hos dig med snart då :))
Johanna Fåglund

Fina bilder! Skickligt fotograferat, verkligen! :)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Jättevackert !

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

sjukt vackra bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Åh vad fint med frost. Det har inte varit någon här, men längtar tills jag kan gå ut och fota det!

Svar: Bara vart frost här en gång tidigare nu i höst här som jag sett, så man får passa på när det väl kommer. Hoppas du får någon snart också :))
Johanna Fåglund

Helt otroligt vad fina foton! Du är otroligt duktig! :) Skulle inte tacka nej till att ha några sådana tavlor på väggen.

Svar: Tack så mycket :)) Jag säljer mina bilder, så det är bara att höra av dig om du skulle vilja ha någon.
Johanna Fåglund

Hahaha ja, man känner sig lite dum när man plötsligt får insikten hur det måste se ut när man ex sitter i en rabatt... Jag fotade ett grässtrå med vattendroppar precis vid grinden vid vårt dagis.. Givetvis kom en miljon (okej, typ tre) föräldrar och alla bara stirrade... haha

Men jätte snygga bilder!

Svar: Haha ja, man ser lite konstig ut ibland, men det får bli så :p Tack så mycket!
Johanna Fåglund

Åh gud vad härliga bilder! Hur har du fått den glansen på vattendropparna? :O

Svar: Tack :)) Dropparna var is, vet inte om det hjälpte lite :p Sen glänste solen lite i dom också.
Johanna Fåglund

så fint! insåg precis att jag önskar mig ett macroobjektiv i julklapp ;D

Svar: Tack :)) Hehe det är väldigt roligt att ha.
Johanna Fåglund

Vackra bilder :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Grymt snygga bilder :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Svar: Solen gör nog väldigt mycket :) men du fick en riktigt bra skärpa!

Svar: Ja, det gör den :p Tacktack :))
Johanna Fåglund

UNDERBART!!!!!!!!!!!!!

Svar: Taack :D
Johanna Fåglund

Woooow vad du är grym tjejen:D
asså jag är hundra procent säker att det är dig jag sett i Göteborg, :D för jag bor också här nämligen:D

allt bra:D?

Så underbara bilder. Gillar mest dom med dropparna, men alla är jättefina.

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Underbara bilder, älskar både färgerna och ljuset! :) Och jag håller med, man känner sig lite dum när man ligger på marken och fotar gräset :P

Svar: Tack så mycket :)) Haha jaa :p
Johanna Fåglund

Så himla fina bilder! :)
Kommer du så där nära med ditt macro lr är bilderna beskurna? :)

Svar: Tack :)) Jag kommer nära med mitt macro, men bilderna är beskurna också. Dropparna var bara nån millimeter stora :P
Johanna Fåglund

Gud vilka fina bilder, gud vad avundsjuk jag blir att du fotar så bra! Jätte fina verkligen!

Svar: Tack så mycket! :)) Man får öva så kommer man lära sig.
Johanna Fåglund

Hur gör du de där enfärgade "bilderna" bredvid bilderna? vad har du för mått på dem? :)

Svar: Jag har gjort dom i photoshop. Har inte gjort den separat utan har gjort större plats vid sidan av bilden och använt verktyget man gör kvadrater och rektanglar med. Så har ingen speciell storlek på dom. Hoppas du fattade, lite svårt att förklara :p
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: