Konstiga kommentarer

Har fått flera konstiga kommentarer på bloggen idag. Bara massa olika bokstäver och tecken och knäppa länkar. Raderade dom första två jag fick i morse och brydde mig inte mer om det. Fick en till och blockade ip-adressen och nu har jag fått två till. Såg att alla är skickade från olika ip-adresser, så det går ju inte att blocka. Såklart har jag inte klickat på någon av länkarna i kommentarerna eller gått in på länken till den som skickat för det är ju säkerligen virus.
Kollade upp ip-adresserna på internet och fick upp att den ena på bilden här under är från USA och den andra från Luxemburg ;S
Någon mer som fått sån här?
 

konstigt, brukar sällan få kommentarer på min blogg så jag är tacksam över att inte ha fått något. // Änn i alla fall

Jag har fått 15 stycken idag. Har blockerat deras ip-adresser, gör det du med :)


Svar: Sv: Vad jobbigt ;o Hoppas att blogg.se kan göra något åt det.
Johanna Fåglund

har också fått sånna kommentarer :S

Svar: Jobbigt ;o
Johanna Fåglund

Det et spam kommentarer, men trodde ikke blogg.no og blogg.se fikk spam kommentarer, trodde de blokket alt sånt :)

Svar: Ja, hoppas att dom kan göra något åt detta.
Johanna Fåglund

jag har inte fått något, som tur är, men kan vara en ren slump att du får dem! Precis som att man får smap mail!:) Hoppas det slutar snart!

Svar: Okej, det var ju bra att du inte fått. Aa, fast det har hänt flera andra också.
Johanna Fåglund

Jag har med fått sånna, fick en för bara någon timme sedan, super läskigt!
kramis♥

Svar: Okej, jobbigt ;o
Johanna Fåglund

Konstigt! Har inte fått något liknande men kan nog tänka mig att det är virus... läskigt.

Svar: Ja, det är det nog.
Johanna Fåglund

nej men jag kan inte skicka iväg kommentarer till alla. står bara att det är tomt i rutan?!

Svar: Jag har inte heller kunnat kommentera hos alla idag ;o
Johanna Fåglund

Skumt.. :o

Svar: Ja ;o
Johanna Fåglund

Men gud va konstigt!
Och länken ser ju inte särskilt... fräsch ut.

Svar: Nej, det gör den verkligen inte ;o
Johanna Fåglund

Jag fick också flera liknande kommentarer! Från 2 ip-adresser som ledde till Luxemburg och Ukraina. Lite konstigt är det...

Svar: Okej ;o Ja, det är konstigt, men får hoppas att det inte kommer fler.
Johanna Fåglund

Har också fått!!

Svar: Jobbigt ;o
Johanna Fåglund

Jag har varit med om exakt samma sak i dag! De dyker upp hela tiden!

Svar: Så störande!
Johanna Fåglund

Jag har med fått massa sånt!

Svar: Okej ;o störande!
Johanna Fåglund

haha koonstiga..

Har fått det likadant, har fått en 10-tal bara under dagen! :/

Svar: Jag har fått typ sju idag ;o
Johanna Fåglund

Har också fått liknande kommentarer och haft svårt att kunna kommentera hos andra!! Skumt!

Svar: Samma här. Får dubbla kommentarer av vissa också.
Johanna Fåglund

Åhh jag vet- det är så störigt! Jag får flera varje dag och vet inte hur jag skall undivka dem:-(

Svar: Jobbigt. Vet inte heller hur man ska bli av med det ;/
Johanna Fåglund

Spam är inte så roligt att få!

Svar: Nej, störande ;o
Johanna Fåglund

sv: ja, undra om det är det som har gjort att det inte fungerar att kommentera som man ska?

Svar: Ja, jag tänkte på det också.
Johanna Fåglund

har oxå fått såna! även kan jag inte kommentera alls på många bloggar, surt! :( behöver verkligen svara på kommentarer haha..

Svar: Hoppas att dom fixar det snart! Jag har också svårt att kommentera hos andra, så jag svarar genom "svara-knappen", annars går jag alltid in på bloggarna och skriver :P
Johanna Fåglund

Emilia

min syster har också fått sådana hela dagen! bad därför min pappa och lärare att kolla upp det vilket dom gjorde. det är ett virus program så tryck inte på länken!!

Svar: Okeej, ja, man kunde typ gissa att det skulle vara något virus.
Johanna Fåglund

ok det var konstigt. ... nej jag har ej fått något sådant och hoppas heller inte jag får det :S

Svar: Okej, hoppas du slipper det..
Johanna Fåglund

sv: men det måste vara något slags virus eller något åt det hållet för otroligt många får det och ingen vet vad det beror på . Det kommer oftast från litauen, usa,belgien med, eller iallafall mina..
kramis♥

Svar: Ja, verkar vara många som fått det. USA, Luxemburg och Ukraina har mina kommit ifrån.
Johanna Fåglund

har också fått massa, känns fan sjukt läskigt ju!

Svar: Okej. Bara du inte klickar på dom ska nog inget hända, men det är störande.
Johanna Fåglund

Hmm, jätte konstigt ju :s Kramisar Carro

Svar: Jaa ;o
Johanna Fåglund

Jag har fått 20 konstiga kommentarer på ett och samma inlägg, massa olika text och tecken. Lite jobbigt när det är krångligt att skriva till blogg.se med en egen fråga.

Svar: Det var många. Jag har fått några fler på inlägget som jag visar bild på här uppe. Jag har skrivit ett mail till blogg.se, men har inte fått svar på det än. Får hoppas att dom kan lösa det på nåt sätt.
Johanna Fåglund

Ja, de är skickade för mellan 6-9 h sedan, har också skickat ett meddelande till blogg.se så får se om de svarar.

Har också fått, irriterande..

Svar: Jobbigt ;o Jag fick en till precis nu också..
Johanna Fåglund

Jag har fått ca 200 sånna idag, helt galet jobbigt att radera... De flesta innehöll en och samma länk i texten, så jag testade att blocka just det ordet, vet dock inte om det funkade.

Svar: Oj, låter väldigt jobbigt ;o Tänkte också på att blocka ord, men mina kommentarer är olika..
Johanna Fåglund

Jaså kommentaren kom fram ändå! Det blev nå knas, du har nog fått flera lika av mig nu.. :) Ja då är det ju inte lätt att blocka ord, och speciellt om det inte finns något ord i kommentaren som den nedersta.. Hoppas verkligen det löser sig snart.

Svar: Ja, fick några stycken :P Men har fått dubbla kommentarer av många idag. Ja, får hoppas på det!
Johanna Fåglund

Har fått 412 stycken. Det är bottar och finns tyvärr inget att göra åt det. :/

Svar: Oj, det var väldigt många. Nåt sätt måste det ju finnas ;o
Johanna Fåglund

Jag fick också sånna!

Svar: Störande ;o
Johanna Fåglund

aaa jag har också fått sånna har "anmält dem som spam"

Svar: Okeej ;o
Johanna Fåglund

sv;har fått över 100 stycken sådana idag!
fattar inte varför, har blogg.se fått virus? ;s

Svar: Ingen aning, men många har fått sånt just idag. Hoppas dom kan lösa det!
Johanna Fåglund

sv; verkligen!
Det står att mina kommentarer inte kommer fram? ;s

Omg trodde först det var någon som höll på o jävlas :S men gud vad virus kan vara så jobbigt.. Jag har mac så får inte virus på den.

Svar: Jag tänkte det också först.. Jaa ;o
Johanna Fåglund

Fan, jag fick massor. Alla på samma inlägg. Blockade ip-adresserna och markerade som spam och raderade. Men det bara fortsatte. Jag tog bort hela inlägget jag fick kommentarerna på. Det var ett himla gammalt inlägg som det kom in på och lustigt att det bara kom på just det inlägget. Jag kontaktade blogg.se, höll på¨att bli tokig på dessa kryptiska spam-kommentarer. Har dock inte fått svar från dem och nu ska jag logga in och se om jag fått kommentarer på¨något annat inlägg istället. Hoppas inte...

Svar: Jag fick på två eller tre olika inlägg, men på ett av dom fick jag flera kommentarer. Jag skrev också till blogg.se men inte fått något svar. Dom borde ju veta om problemet nu och försöka fixa det. Det är konstigt när man kommenterar på andra bloggar, står att det inte finns någon text, men kommentaren skickas ändå. Fick några stycken likadana från dig :P Hänt massa gånger idag att jag fått många likadana kommentarer av folk.
Johanna Fåglund

Jag har också fått en massa sådana kommentarer!

Svar: Jobbigt ;o
Johanna Fåglund

Sv: Jaha, oj då :O Jag trodde inte de kom fram... :) Konstigt det är... Hoppas de kan lösa detta snart, väldigt irriterande för alla.

Svar: Hehe ja, det har hänt samma sak för mig idag :P Ja, verkligen!
Johanna Fåglund

Hejsan! nu har jag kört i gång en tävling på bloggen där du kan vinna ett armband med fjäder på som står för wisdom! Gå gärna in och anmäl dig! :)
http://annsoh.blogg.se/2013/march/tavling-vinn-ett-armband.html#comment

jag har fått såna konstiga oxå :/

Svar: Jobbigt ;/
Johanna Fåglund

Har också fått en miljon sådana där. Sjukt irriterande.

Svar: Störande ;o
Johanna Fåglund

Jag fick två sånna igår :o

Svar: Okej ;o
Johanna Fåglund

Jag fick en sån här massa, fast istället på blogresponse. Alla från olika IP-adresser och blockade dem.. Trodde det var någon som drev med mig först.

Men jag har sätt på en blogg som hade 500 kommentarer på ett inlägg och det bestod bara av konstiga tecken och konstiga länkar O.o

Svar: Okej ;o Knäppt att det kom där också. Jag trodde med det från början. Fast mina kommentarer har försvunnit nu, tog inte bort dom fem sista innan jag gick och la mig igår och nu är dom borta, så hoppas det har slutat nu :))
Johanna Fåglund

Jag möttes av 60 st såna i morse. Får flera om dagen :/

Svar: Vad jobbigt ;o Idag har jag inte fått några.
Johanna Fåglund

Fick sånna kommentarer för ett tag sedan, väldigt jobbigt. Kunde få 20 stycken om dagen men efter ett tag så avtog dom.

Jag fick ett gäng men raderade dem direkt.

Svar: Okej, tur att det har slutat nu iaf :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: