Dumma ögon!

Har varit hos både hudläkaren och ögonläkaren nu. Jag har haft problem med ögonen sen oktober med ögoninfektioner eller vad det är. Vart hos läkaren flera gånger och äntligen fick jag remiss till en ögonläkare. Var lite bättre under några månader i vintras, men blev sämre sen på våren. Har också eksem på ögonlocken och det hör säkert ihop med infektionerna, så fick en remiss till hudläkare också.
Ögonlocken sa hon kan ta ett halvår innan det är läkt och jag borde inte sminka mig under tiden ;o Det tror jag inte att jag kommer klara av att hålla mig ifrån. Så himla tråkigt om jag inte skulle kunna göra massa roliga sminkningar på så lång tid. Jag har ju så många idéer och jag behöver fortsätta att öva så jag blir bättre,
Det kliar ofta i mina ögon också och är typ som en ögoninfektion, det är riktigt jobbigt. Ögonläkaren sa att det kan vara allergi, så nu har jag köpt ett täcke som inte är dun och ska se om det hjälper. Fick ögondroppar med som jag ska ta några veckor. Hoppas verkligen att detta försvinner nu!
 
Bara för jag inte kan göra en ny lägger jag upp en bild på en gammal sminkning när jag gjorde rosa ögonbryn.
 

Det låter ju bedrövligt! Hoppas innerligt det ger med sig, finns ju inget värre än att inte kunna syssla med det man älskar. :(

Usch va trist och jobbigt!! Men du får hitta någon annan som du kan sminka istället! :)

Åh vad jobbigt! Hoppas det blir bättre snabbt! Coola bryn förresten!

Vilken fin sminkning! Önskar jag också kunde sminka så :)

Uffda det høres ikke mye godt ut =/ God bedring :)

Hej.
Men vad jobbigt. Jag hoppas det blir bättre nu när du bytt täcke.
Bilden ä underbar och jag förstår ditt dilemma! Kram

Svar: Ja, det är väldigt jobbigt. Hoppas inte på att det är pga täcket för jag fick det i födelsedagspresent och det hade vart tråkigt om jag inte kunde använda det mer :P Jag tror mest på att det hör ihop med mina eksem på ögonlocken. Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Så coolt med rosa ögonbryn :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Låter inte så kul :/

Svar: Nej ;/
Johanna Fåglund

Hoppas det blir bättre!

Svar: Hoppas jag med!
Johanna Fåglund

Lider med dig!
Tråkigt att inte få se nya sminkningar, för du är ju så jäkla grym på det!
Hoppas innerligt att det blir bra snart! :)

Svar: Tack! Det hoppas jag också!
Johanna Fåglund

Min sambo har haft mk problem med ögoninflammation/irritation & fått remiss men de hittar inget fel :(
Jag har själv varit snustorr på ögonlocken men inget hjälpt. Tråkigt när det blir så för det syns så väl.

Svar: Vad jobbigt att dom inte hittar något ;/ Jag har eksem över typ hela mig, men ögonlocken är det jobbigaste stället.
Johanna Fåglund

Har också eksem i vanliga fall dock enbart i ansiktet :(

Svar: Vad jobbigt ;(
Johanna Fåglund

Coolt med rosa :) hoppas dina ögon blir bra snart igen. Kram

Anonym

Jobbigt, du får sminka någon annan! Du blir bara bättre på att sminka dig själv när du övar på dig själv, de är ju helt annorlunda när man sminkar andra! :) /en annan make up artist

Svar: Ja, jag gör det ibland när jag har någon att sminka, men ofta när man vill sminka är man ensam och det är typ kväll och så, då är det bra på sig själv. Fast klart är det bra att öva på andra också :))
Johanna Fåglund

Josefine

Du får öva på att göra olika sminkningar på andra då! :)

Svar: Hehe ja, ibland sminkar jag andra, men det är inte alltid man har någon där när man vill sminka och då är det bra på sig själv :P
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: