Julklappslek

Idag körde vi julklappsleken hemma. Jag, mamma, pappa, Viktor, Tobias och Lisa hade köpt 3-4 paket var för ca 100kr. Dom paketen la vi i mitten på bordet och slog en tärning, fick man en 1a eller 6a fick man ta ett paket, så gjorde man tills alla var slut. Sen öppnade vi dom och efter det skulle vi slå tärning igen, men denna gången fick man ta ett paket av någon annan om man fick en 1a eller 6a. Det var några paket som åkte runt en hel del, typ trisslotterna och några cupcakegrejer som åkte mellan mig och Lisa :p Jag hade fyra paket när vi började andra omgången, men slutade med bara ett (en choklad som jag inte ens gillar :p), men Viktor som hade fått cupecakeboken gav den till mig efteråt, det var snällt :)) 
Vi har aldrig gjort det här innan, så det var en kul grej, kommer nog fortstätta med detta i flera år :p Här är några bilder som jag tog också. 
 
Var rätt många paket ändå. Bra grejer i alla också :)) 
 
Detta hade jag när vi öppnade paketen. 
 
Och detta efteråt. Chokladen bytte jag och mamma, så jag fick en Noblesse istället (som jag hade köpt :p) för hon gillar mörk choklad och det gör inte jag. 
 

På förra jobbet brukade vi ha en liten egen julfest - förutom firmans stora - och då spelade vi alltid dethär, och det var ALLTID något man slogs om XD

Svar: Haha jasså :)) Var det för oss också, några olika saker som åkte runt massa :p
Johanna Fåglund

Haha vilken rolig lek, har jag aldrig hört talas om, det skulle man kanske prova någon gång. =)

Svar: Hehe gör det, det var väldigt kul :))
Johanna Fåglund

Åhh, vilken rolig lek :D

Svar: Det var det :))
Johanna Fåglund

Hehe den leken brukar vi också köra på julafton :) Så himla rolig! Speciellt när det blir "bråk" om några få som alla vill ha haha!

Svar: Haha ja, det är kul när flera vill ha samma saker :P Kommer klart köra detta fler gånger.
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: