Norge 2013 - På vägen upp

Hade lite tid över nu ikväll, så jag började redigera Norgebilderna. 
Vi var uppe tidigt på morgonen och började packa in våra saker i bilen och kom iväg vid 6.00. Hade bokat en natt på en camping i Geiranger, där vi var förra året (fast inte samma camping). Tog ungefär 16 timmar att åka dit, då åkte vi inte E6an efter Oslo som egentligen är den snabbaste vägen. Vi åkte på mindre vägar bland bergen, det är lite roligare och finare. Blev en del fotostopp på vägen också, man vill bara stanna hela tiden och fota för det är så fint :P Kommer dela upp bilderna i flera inlägg som jag brukar göra. 
Här är första delen av bilderna från ditvägen. 
 
Nästan direkt när vi kom in i Norge började det bli dimmigt och låga moln :p 
 
Ni som sett mina bilder från förra året kanske kommer ihåg detta stället. Stannade där denna gången också lite snabbt :)) 
 
Och en bild på mig. Regnade en del och var lite kallt :p
 
Var inte lika mycket vattenfall som sist, antagligen för att nästan all snö hade smält bort nu, men fanns ändå en del :)) 
 
Vi på våran treårsdag :)) 
 
Panorama över ett väldigt fint ställe vi stannade vid. (Klicka för att se den större) 
 
Stod något ivägen ;o 
 
Svårt att visa på bilder hur stora bergen verkligen är. Man kan jämföra med husen på bilden här, men det är inte alls som att se det i verkligeheten :p 
 
En fin sväng bland bergen får avsluta första delen av bilderna på vägen upp :)) 

Åh, så vackert !

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Jättefina bilder, otroligt häftig miljö med molnen :)

Svar: Tack! :)) Ja, är riktigt fint med dom låga molnen bland alla berg.
Johanna Fåglund

Gud så vackra bilder :DD

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Varför är Norge så fruktansvärt vackert?? :P Riktigt fina bilder!

Svar: Jag vet inte! haha :D Tack! :))
Johanna Fåglund

Underbara bilder! (Som vanligt ;))
Jag skulle också vilja besöka Norge och fotografera dessa fantastiska landskap! Vart i Norge är detta? Är alla bilder tagna vid Geiranger? :)

Svar: Tack så mycket :)) Detta är på vägen upp till Geiranger, så det är lite utspridda platser i detta inlägget.
Johanna Fåglund

det är verkligen jättevackert i norge! :) fina bilder!!!

Svar: Ja det är det! Tack :))
Johanna Fåglund

Underbara bilder, skulle gärna åka dit :)

Svar: Tack :)) Du borde göra det någon gång!
Johanna Fåglund

Riktigt fina bilder, precis som vanligt! Du har fått mig att vilja testa mer landskapsfotografering och fått mig att öppna ögonen mer för Norges landskap.

Ser framemot resten av bilderna! :D

Svar: Tack så mycket :D Åh, så roligt att höra att man inspirerar andra :))
Johanna Fåglund

Åh men så galet vackert! :)

Svar: Ja, det är verkligen fint där :))
Johanna Fåglund

Åh! Jag var också till trollstigen i somras då mamma och pappa firade silver bröllop, för att sedan dra vidare till Oslo och se Muse live. Är verkligen helt sagolikt. Har tittat igenom dina bilder och du har verkligen lyckats fånga känslan över platsen :)


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: